Dimecres, 29 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

Els cors del Palau de la Música reprenen l’activitat i recuperen les gires internacionals i obres ajornades per la covid

ACN Barcelona.-Els cors de l’Orfeó i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana han presentat la temporada 2021-2022, que estarà marcada pel retorn de les gires i […]

Avatar
Agències 15/09/2021

ACN Barcelona.-Els cors de l’Orfeó i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana han presentat la temporada 2021-2022, que estarà marcada pel retorn de les gires i les col·laboracions internacionals, la recuperació d’obres posposades per la pandèmia i noves estrenes. La Sala de Concerts del Palau tornarà a obrir les portes el 20 de setembre després de dos mesos tancada per obres de rehabilitació dels elements ornamentals de l’espai, millores tècniques a l’escenari i una revisió de les condicions arquitectòniques de les instal·lacions. Pablo Larraz, director principal de l’Orfeó Català, ha demanat una revisió dels protocols sanitaris per reduir distàncies entre els músics sobre l’escenari, però en cap moment contemplen cantar sense mascareta.

La programació d’enguany pretén recuperar la presència internacional al Palau amb artistes i directors com Kaija Saariaho, compositora convidada del Palau, amb ‘Reconnaissance’, i també es reprendrà el projecte d’internacionalització dels cors amb projectes com la Missa de Glòria de Puccini, peça que l’Orfeó Català interpretarà amb l’Orquestra Simfònica de Luxemburg al Palau, el Théâtre des Champs Élysées de París i la Philharmonie de Luxemburg. Paral·lelament també s’estrenaran col·laboracions amb formacions d’arreu del territori amb iniciatives com Xarxa Coral, impulsada per l’Orfeó Català, que comptarà amb la presència de cors com el d’El Vendrell o Tortosa. La temporada també inclourà el debut del Cor de Cambra al MÜPA de Budapest i el concert del Cor Jove de l’Orfeó Català amb Tallis Scholars, sota la batuta del titular de la formació britànica, Peter Phillips.Pel que fa a projectes de l’Orfeó Català, juntament amb els cors de l’Escola Coral de l’Orfeó Català estrenaran una obra de Marc Timón encarregada pel Palau en el marc del programa Barcelona Creació Sonora. Entre d’altres, l’Orfeó interpretarà ‘Oltra mar’ de Kaija Saariaho, al costat de l’OBC, amb la direcció d’Anna Maria Helsing al Palau. La formació també actuarà a L’Auditori amb l’OBC i sota la direcció de Kazushi Ono amb la ‘Segona Simfonia’ de Mahler.Al Palau de la Música Catalana, el Cor de Cambra dedicarà un concert homenatge a Amadeu Vives, un dels fundadors de l’Orfeó Català, amb motiu del 150è aniversari del seu naixement amb l’OSV i també interpretarà la ‘Passió segons sant Joan’ de Bach amb l’Orquestra Barroca Catalana. També oferirà a L’Auditori, amb l’OBC, ‘La pesta’ de Gerhard amb el Cor Madrigal i la ‘Missa Solemnis’ de Beethoven amb el Cor Madrigal i el Cor Lieder Càmera. El Palau ha destacat dins de la programació del Cor Jove la proposta ‘De Bach a McCartney’ , amb arranjaments a cappella de grans clàssics de tots els temps. El Cor Jove també col·laborarà amb l’OBC i la soprano Patricia Petibon al Palau en el Festival Mozart. El Cor de Noies protagonitzarà la primera estrena de la temporada amb ‘La victòria de la dona lluna’ de Ferran Cruixent sobre textos de Jaume C. Pons Alorda, poeta convidat de la temporada 2021-22 del Palau, en el marc del cicle Simfònics al Palau. Pel que fa al Cor Mitjans de l’Orfeó Català, actuarà juntament amb el Cor Infantil Palau Vincles en el concert recuperat amb la Simfònica del Vallès en què s’estrenarà una obra de Marc Timón, compositor convidat del Palau, sobre textos de Greta Thunberg, mentre que els cors Petits, Mitjans i Infantil reprogramen el concert d’El capità Noè i el seu zoo flotant de Horovitz.Revisió dels protocols sanitaris Durant la presentació de la programació el director principal de l’Orfeó Català, Pablo Larraz, ha afirmat que estan en contacte amb la Federació d’Entitats Corals de Catalunya per sol·licitar al Procicat una revisió dels protocols sanitaris que els permetés reduir les distàncies entre els músics sobre l’escenari. “És veritat que aquests protocols han funcionat perquè la gent ha cantat i s’ha sentit segura, però són molt limitadors a l’hora d’assajar”, ha afirmat. Larraz també ha apuntat que, ara per ara, ningú es planteja cantar sense mascareta.La Sala de Concerts del Palau reobrirà les portes el 20 de setembre després d’estar dos mesos tancada per obres de millora de les instal·lacions. Durant vuit setmanes s’han dut a terme tasques de rehabilitació dels elements ornamentals de l’espai, un procés de renovació de la maquinària que incorporarà una nova graderia mòbil i suposarà una “millora funcional” a l’hora de posar i treure elements de l’escenari, una neteja tub a tub de l’orgue principal i una revisió de l’estat estructural de la sala. “Totes aquestes obres ens han permès reobrir el Palau amb més presència i seguretat”, ha afirmat Joan Oller, director general del Palau.Tots els directors i directores dels cors han afirmat sentir-se “afortunats” d’haver pogut mantenir l’activitat i continuar amb els assajos i els concerts durant aquests darrers mesos i confien que tots els cors puguin retrobar-se per Sant Esteve. “Creiem que aquesta serà la temporada de la recuperació i la tornada a la normalitat”, ha expressat Xavier Puig, director principal del Cor de Cambra del Palau. Paral·lelament, Larraz ha apuntat que l’ús de la mascareta no ha afectat en cap moment el timbre o la qualitat vocal de les actuacions i ha assenyalat que utilitzar-la ha ajudat els cantaires a alçar i projectar millor la veu.