Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1154
La República

El Segrià detecta un augment del 20% en les actuacions i recursos d’urgència dels serveis socials pel coronavirus

ACN Lleida.-L’equip de Serveis Socials del Consell Comarcal del Segrià ha tramitat 95 recursos d’urgència per poder donar resposta a les demandes dels veïns de la comarca, arran de la […]

Avatar
Agències 02/04/2020

ACN Lleida.-L’equip de Serveis Socials del Consell Comarcal del Segrià ha tramitat 95 recursos d’urgència per poder donar resposta a les demandes dels veïns de la comarca, arran de la declaració d’emergència sanitària pel coronavirus. Des del 16 de març, també s’han dut a terme 4.177 actuacions per garantir l’atenció i els serveis socials bàsics a les persones més vulnerables, com són la gent gran o les famílies i els infants en situació de risc social. Aquestes xifres, suposen un increment en quinze dies del 20% pel que fa al nombre d’actuacions i recursos d’urgència, segons ha explicat el vicepresident del Consell Comarcal del Segrià i cap de l’àrea de Serveis Socials, Toni Bosch.

Bosch també ha volgut agrair l’esforç i la tasca dels treballadors dels Serveis Socials “en uns moments difícils”, que ha permès “poder seguir garantint els serveis bàsics i les urgències al Segrià malgrat l’augment de la demanda”.En concret, del centenar de recursos d’urgència implementats, 47 han estat ajuts d’urgència d’alimentació bàsica per a famílies sense cap tipus d’ingrés econòmic; 22 corresponen a Serveis d’Ajuda a Domicili (SAD), entre noves altes i l’adequació de les existents a les necessitats actuals; 15 han estat tramitacions de proteccions de pobresa energètica o restabliment dels subministres de la llar; i 11, serveis de teleassistència per garantir l’atenció a les persones vulnerables que es troben confinats a la pròpia llar.Pel que fa a les 4.177 actuacions fetes en la segona quinzena de març, destaquen 416 actuacions a famílies amb infants amb situació de risc i seguiment de les persones amb expedient obert i en situació de vulnerabilitat, oferint suport i contenció al nucli i donant resposta a situacions de vulnerabilitat econòmica, així com orientació i pautes d’organització de la llar durant el confinament, i 214 actuacions de seguiment i activació de recursos per a persones grans sense xarxa de suport familiar ni social que es troben en centres de dia o que es troben soles a la pròpia llar. També s’han efectuat 1.756 cites i actuacions de seguiment a les persones que tenien cites concertades amb Serveis Socials, amb l’objectiu de donar-hi resposta i de detectar possibles situacions de vulnerabilitat, i 734 actuacions a persones i famílies sense recursos i amb necessitat de suport que ja es trobaven en tractament per part de l’àrea de benestar.Finalment, el Consell Comarcal del Segrià ha fet 1.072 actuacions de coordinació amb entitats de la xarxa d’atenció social. En concret, coordinació amb els CAP de Salut per a la detecció de casos de vulnerabilitat i seguiment dels existents; amb els responsables en matèria de serveis socials de cada ajuntament de la comarca (beca menjador, aliments, voluntaris, informació o atenció), i amb el grups de voluntariat municipals per al lliurament d’aliments i suport personal a persones vulnerables.També s’ha dut a terme coordinació amb els serveis de suport a la xarxa de salut mental per al seguiment i la detecció de casos de vulnerabilitat (Hospital Santa Maria i Sant Joan de Deu); amb els Equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) i els Equips Funcionals d’Infància (EFI) per al seguiment de casos d’infants en risc, a més de coordinació amb la resta de serveis i recursos de la xarxa (Immigració, Servei d’Intervenció Especialitzada-SIE i amb el, Servei d’Informació i Atenció a les Dones-SIAD, entre altres).D’altra banda, amb l’objectiu de facilitar el seguiment de les actuacions que es realitzen a cada municipi de la comarca, el Consell del Segrià ha començat a enviar a cada ajuntament una memòria personalitzada i detallada de les actuacions fetes. L’ens recorda que, malgrat tenir les oficines de Serveis Socials tancades al públic per l’estat d’alarma, els ciutadans que tinguin necessitat d’utilitzar aquests serveis, poden contactar amb les professionals de l’àrea al telèfon 973054800 o enviar per correu electrònic a serveissocials@segria.cat.