Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

El sector Travel Tech ha generat més de 750 ofertes de feina durant l’últim any a Catalunya

ACN Barcelona.-El sector del Travel Tech, també conegut per TIC Turisme, ha generat en el darrer any 766 ofertes de treball a Catalunya, on el sector ocupa més de 5.000 […]

Avatar
Agències 17/12/2020

ACN Barcelona.-El sector del Travel Tech, també conegut per TIC Turisme, ha generat en el darrer any 766 ofertes de treball a Catalunya, on el sector ocupa més de 5.000 professionals tecnològics. En total, representen el 7% dels més de 76.000 professionals digitals que conformen l’economia catalana. El TIC Turisme està format per 371 empreses, de les quals un 76% són pimes que donen feina a un total de 9.100 treballadores i facturen 1.000 milions d’euros en àmbits com la tecnologia de viatges, la consultoria, la gestió de reserves i la connectivitat o al software de gestió d’establiments, entre d’altres. Es tracta, a més, de perfils amb molt recorregut ja que no superen els 30 anys i la mitjana de sou està en els 37.510 euros.

Aquestes són algunes de les conclusions de l’estudi ‘Talent i turisme: el talent digital al sector Travel Tech’. L’estudi està impulsat per la Direcció General de Turisme i ACCIÓ dins de la iniciativa clúster TIC Turisme conjuntament amb Mobile World Capital Barcelona, el Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya i el Cercle Tecnològic de Catalunya en el marc de l’aliança Barcelona Digital Talent.Tot i que en el sector Travel Tech només el 7,8% de l’ecosistema està format per grans empreses, són aquestes les que absorbeixen més del 52% dels professionals digitals del mercat, seguides per les mitjanes empreses (36%). Un percentatge superior al 50% dels treballadors digitals del sector està contractat per empreses que desenvolupen tecnologia pròpia destinada al sector del turisme. Gairebé el 40% treballa per consultores tecnològiques que ofereixen serveis a empreses en l’àmbit del turisme i la resta ho fa per a operadors de turisme que utilitzen tecnologia per arribar als seus clients, com ara els grups hotelers o les OTA (les agències de viatges online).Pel que fa al perfil del treballador, més de la meitat treballa com a desenvolupador de ‘software’ i per cada oferta de feina en aquesta posició i hi ha vuit app de mitjana. D’altra banda, la tensió del mercat entre oferta i demanda s’accentua en posicions com Desenvolupadors de Software de Sistemes, Desenvolupadors Web o Search Marketing Strategists, que registren una ràtio d’1 o 2 candidats potencials per cada oferta publicada.Només un 28% són donesLa bretxa de gènere en el sector Travel Tech també es manté en el sector TIC Turisme, on el percentatge de professionals digitals dones és del 28%, percentatge que representa dos punts percentuals més que la mitjana del sector TIC. En el rol de Search Marketing Strategist és on la dona està més representada, ocupant un 47% del total. Quant a l’edat, actualment el 60% dels treballadors tenen menys de 30 anys i la mitjana de salaris dels professionals digitals en tot el sector TIC és de 37.510 euros. Deu de les dotze posicions més populars en el sector Travel Tech superen aquesta xifra. Devops Engineer és la professió que té un sou mitjà més elevat amb 52.594 euros bruts anuals.La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) destaca per sobre dels altres centres educatius a l’hora de formar professionals digitals en l’àmbit del Travel Tech amb un 21,49% del total. Per darrere se situen la Universitat Autònoma de Barcelona (10,37%), la Universitat Oberta de Catalunya (9,43%), la Universitat de Barcelona (6,35%) o la Universitat Pompeu Fabra (5,92%).