Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Saló Nàutic celebrarà la seva 60a edició el mes d’octubre amb la mostra flotant “més gran” dels últims anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Saló Nàutic de Barcelona celebrarà la seva 60a edició entre els pròxims 12 i 16 d’octubre, amb una mostra flotant que es preveu “la més gran” dels últims anys. L’exposició nàutica anual ocuparà per primera vegada tres molls del Port Vell: als tradicionals molls de la Fusta i d’Espanya se li sumarà la Marina Port Vell. En la roda de premsa de presentació de l’exposició, els organitzadors han afirmat que preveuen acollir entorn de 200 expositors i 700 embarcacions, unes 200 d’elles en aigua. El president del certamen, Luis Conde, ha destacat que l’edició d’enguany sigui equiparable a la 2017, una de les més exitoses segons l’organització, fet que confirma “l’actual interès claríssim” pel mar després dels dos anys de pandèmia.

En aquest sentit, el Saló Nàutic de Barcelona apostarà en la seva 60a edició per “consolidar-se com a aparador comercial més gran de la nàutica espanyola”. Això no obstant, des de l’organització han volgut apostar per la innovació, digitalització i sostenibilitat com a grans eixos estratègics.

Publicitat

El director de l’exposició, Josep Antoni Llopart, ha explicat que el sector ha iniciat “una nova etapa marcada per un canvi de model”. En la roda de premsa d’aquest dimarts, Conde i Llopart han coincidit que el sector ha sortit “reforçat” de la pandèmia, i que s’ha notat un “canvi d’hàbits” turístics que han contribuït a la recuperació i acceleració de l’interès del públic per la nàutica. Segons Conde, després dels últims dos anys, ara la població aposta per un turisme de més proximitat, i això fomenta la compra d’embarcacions a les tradicions destinacions de costeres de l’Estat.

En la roda de premsa d’aquest dimarts també ha intervingut el secretari general d’ANEN, Carlos Sanlorenzo, que ha afirmat que “confia” que l’edició del 2022 sigui “una palanca per reactivar l’activitat comercial i que ajudi al tancament de l’any”. Segons Sanlorenzo, enguany el sector està passant per un període marcat per la incertesa dels mercats, la inflació desbocada i, particularment, la crisi de subministraments que segueix afectant el lliurament de les embarcacions.

<strong>Un moll dedicat a les innovacions “més disruptives”</strong>

Els organitzadors han detallat que l’edició d’enguany acollirà al moll de la Fusta l’exposició ‘Innovation Dock’, dedicada a les innovacions “més disruptives” i desenvolupades per start-ups nàutiques nacionals i internacionals. Entre les novetats, també hi haurà un pantalà en què atracaran dos prototips d’embarcacions sostenibles: una propulsada per hidrogen, i una altra d’elèctrica.

El moll de la Fusta també concentrarà l’oferta de iots a vela i una selecció d’equipament, accessoris i serveis nàutics en terra, albergada sota el nom ‘Sea Boulevard’. Per la seva part, els molls d’Espanya i Marina Port Vell es dividiran entre una mostra de iots a motor i una de catamarans.

En la mateixa línia, Llopart ha destacat que amb el propòsit “d’adaptar-se” als diferents perfils de visitant, l’organització també ha apostat per reorganitzar l’oferta en els molls i oferir tres tipus d’itineraris durant la mostra: un dedicat a la nàutica esportiva, pel visitant que practica esports en el mar, un dedicat a la nàutica de costa, i un tercer pensat pel perfil de visitant que opta per les embarcacions dedicades als viatges a alta mar.

<strong>Més enllà de la mostra</strong>

Tanmateix, el Saló Nàutic buscarà consolidar-se com un dels principals divulgadors del sector més enllà de l’anual exposició. Així ho ha explicat el director del certamen, Josep Antoni Llopart, que ha detallat que “amb motiu de la 60a edició” han adoptat una sèrie d’iniciatives “per donar resposta als nous interessos de l’oferta i la demanda”.

En aquest sentit, Llopart ha detallat que el saló continuarà sent “l’espai de compravenda d’embarcacions a nivell físic”, però, per tal de contribuir en la divulgació de la nàutica, impulsaran nous canals de comunicació propis. Entre aquests, destaca la creació d’un podcast enfocat a debatre l’actualitat i el futur del sector, la posada en marxa d’un blog de notícies i actualitat, que segons ha detallat, girarà al voltant de la innovació de la indústria, i d’un programa de televisió, també, sobre novetats nàutiques.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió