Edició 2125

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 20 de maig del 2024
Edició 2125

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 20 de maig del 2024

El Gremi de Garatges de Barcelona demana “canvis urgents” en el funcionament de la superilla de l’Eixample

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Gremi de Garatges de Barcelona i Província, que representa 594 pàrquings públics i privats, ha demanat “canvis urgents” en el funcionament de la superilla de l’Eixample, formada pels eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell. Ha avisat que la gestió municipal d’aquests espais “està afectant notòriament la mobilitat urbana” i ha reclamat millorar l’accés als garatges privats. Augmentar les sancions als vehicles que estacionen a espais reservats per a vianants, regular les àrees de càrrega i descàrrega i reforçar la senyalització. El Gremi ha estès la mà al govern local per iniciar un diàleg al voltant d’aquestes qüestions i impulsar mesures de mobilitat sostenible des del “consens i el sentit comú”.

 

Publicitat

Entre les millores que el Gremi de Garatges ha posat sobre la taula destaca la millora de l’accés als aparcaments que es troben dintre de la superilla per reduir el trànsit d’agitació i la contaminació que en deriva. “La configuració actual limita l’entrada del vehicle privat als carrers, ja que a cada cruïlla s’estableix un gir obligatori a dreta o esquerra”, ha comentat l’associació que ha alertat que “això provoca que els vehicles hagin de recórrer una major distància per arribar el seu destí”.

Per altra banda, ha considerat imprescindible augmentar les sancions als vehicles estacionats en els eixos verds, “que bloquegen l’espai per als vianants i desnaturalitzen la funció de la superilla”. Ha apostat incrementar la presència de treballadors municipals i d’agents de la Guàrdia Urbana per combatre aquestes conductes incíviques.  

A més, ha assenyalat que cal regular les zones específiques de càrrega i descàrrega als eixos verds: “Diàriament hi ha furgonetes que estacionen al llarg dels carrers de la superilla sense un ordre establert i durant períodes més llargs del raonable per dur a terme aquesta tasca”, ha indicat el Gremi.

També ha defensat reforçar la senyalització per “minimitzar l’indisciplina” i facilitar la convivència de vehicles i vianants. “Cal resoldre les confusions que determinades senyals generen en els conductors”, ha assegurat.

El president del Gremi de Garatges, Xavier Ferrer, s’ha mostrat disposat a dialogar amb l’Ajuntament per aconseguir un millor funcionament de la superilla. Ha valorat positivament que l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, hagi admès que les coses es “poden fer millor” i s’ha mostrat convençut que la ciutat “pot impulsar mesures de major solidesa jurídica després que tres dels actuals eixos verds hagin estat durament qüestionats per sentències judicials”.

En aquest sentit, ha recordat que el Gremi de Garatges de Barcelona i Província va presentar un recurs contenciós-administratiu l’any 2022 contra les resolucions de la Comissió de Govern de l’Ajuntament que va aprovar els diversos projectes de reurbanització que conformen els quatre eixos verds de l’Eixample. Ha afegit que la demanda es troba pendent de resposta per part de la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, que va comparèixer per sol·licitar ser tinguda com a part codemandada en defensa de la postura de l’Ajuntament. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió