Edició 2122

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 17 de maig del 2024
Edició 2122

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 17 de maig del 2024

El govern de Collboni vol definir un nou model de pacificació després de detectar “deficiències” en els eixos verds

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El govern de Jaume Collboni vol definir un nou model de pacificació de després de detectar “deficiències” en els eixos verds. Segons publica ‘El Periódico’ i ha confirmat l’ACN, Barcelona descarta replicar el model dels eixos verds tal com s’ha implantat fins ara perquè, entre altres, el seu manteniment costa deu vegades més que altres carrers, com és el cas de Consell de Cent en comparació amb Diputació d’acord amb càlculs municipals. Amb tot, el consistori admet que les pacificacions de Consell de Cent, Borrell, Rocafort i Girona ja estan fetes i el que preveu és aplicar-hi un pla de millora per corregir-ne les “deficiències”. Les mesures s’estan treballant amb tècnics i veïns i es donaran a conèixer al juny, segons fonts municipals.

Les mateixes fonts indiquen que el model actual d’eixos verds, principalment aplicat a l’Eixample, és un model “molt car de mantenir” i genera “molts problemes de convivència” en l’espai públic entre vianants i vehicles i entre veïns i càrrega i descàrrega. Per això, el consistori considera que aquestes pacificacions són un model “no aplicable de forma generalitzada a l’Eixample”.

Publicitat

D’una banda, apunten a l’elevat cost de mantenir els eixos. El manteniment del verd, diuen les fonts, costa 10 vegades més que en altres carrers de l’Eixample, així com el manteniment i reparació del mobiliari urbà. Només canviar les tanques de tots els escocells per unes de més resistents pot costar 2,5 milions d’euros, per exemple, un extrem que “no és sostenible”.

Respecte els problemes de convivència, l’Ajuntament defensa que els carrers han d’estar “endreçats” i que cal un espai per a cada ús: serveis, càrrega i descàrrega, bicis, vianants, transport públic. A més, assenyalen que focalitzar tants recursos en uns pocs carrers no impacta en la millora de la sostenibilitat ni dels nivells de contaminació del conjunt de la ciutat.

De fet, el govern socialista ja havia apuntat en diverses ocasions que la seva aposta principal era recuperar interiors d’illa i havia mencionat en alguna ocasió que els eixos verds plantejaven algunes “deficiències”.

D’acord amb ‘El Periódico’, l’Ajuntament va sol·licitar fa un parell de mesos a totes les àrees que treballen en els eixos verds que fessin un informe sobre els “contratemps” que els provoca la gestió d’aquests espais. Són àrees com ara mobilitat o neteja, per exemple.

<strong>L’Ajuntament defensa la legalitat dels eixos</strong>

Tot i no veure convenient continuar amb el pla per fer eixos verds, l’actual govern defensa la legalitat de les actuacions impulsades. Ho va fer al setembre en anunciar que recorreria la sentència sobre Consell de Cent i ho ha tornat a fer ara davant una nova sentència contra la peatonalització de l’eix al carrer Comte Borrell, que també recorrerà. La sentència insta a revocar l’actuació de Borrell en considerar que no és ajustada a dret.

Fonts municipals asseguren que presentaran recurs “per un principi de responsabilitat i continuïtat institucional”. “Defensem la legalitat de l’actuació, tot i que considerem que no és convenient continuar amb el pla”, indiquen. La voluntat, diuen, és practicar un urbanisme “de diàleg” i no de “conflicte”, una confrontació que ha portat a “una judicialització”.

La sentència de Borrell té lloc després que un jutjat contenciós de Barcelona estimés el recurs interposat per la Unió d’Eixos Comercials Turístics de Barcelona (Barcelona Oberta).

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió