Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024
Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024

El gerent de Mobilitat de Barcelona nega al jutjat cap deficiència a la zona de l’accident mortal de Xavi Moya

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El gerent de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Paton, ha assegurat aquest dijous al jutjat que les obres del carrer Aragó on va morir l’exboxejador Xavi Moya estaven correctament senyalitzades. Segons ha explicat l’acusació particular, Paton, que ha declarat com a investigat, ha afirmat que no li consta cap deficiència en el carril bici de la cruïlla d’Aragó amb el carrer Sicília l’octubre passat, i que tampoc consten altres accidents en el mateix punt. En canvi, l’acusació particular assegura que la zona no estava ben indicada, i que Moya va morir amb la seva moto en xocar amb un element poc visible del carril bici, que estava en obres. A més, aportarà el testimoni de cinc accidentats més en aquell punt.

El 7 d’octubre passat, l’excampió de boxa (i excampió del món en diferents disciplines d’esports de contacte) Xavi Moya, de 55 anys, va patir un accident al carrer Aragó, a la cruïlla del carrer Sicília. En aquest punt, l’Ajuntament de Barcelona estava fent unes modificacions del carril bici i les obres per l’enllaç del futur tramvia. La motocicleta de Moya va topar amb un separador del carril bici de cautxú gruixut, ampli i negre, poc visible i que no estava degudament senyalitzat, a més de no constar-ne la seva homologació. Aquest separador (anomenat tortuga), tallava, sense avís previ, un carril que, fins a la confluència dels carrers Aragó i Sicília, és de circulació de cotxes i motos, convertint aquest espai en una “emboscada viària”, segons els advocats. A més, aquest separador de cautxú era l’únic instal·lat al carril bici, cosa que incidia en la seva visualització molt deficient, especialment de nit, que és quan Moya va patir l’accident.

Publicitat

Daniel Vosseler, advocat de la família, ha explicat que Paton només ha respost les preguntes de la fiscalia i de la seva defensa. El gerent, segons l’acusació, ha declarat que a ell no li consten més accidents, tot i que a l’acusació particular n’hi consten molts més i almenys cinc de motoristes amb ferides de consideració. Segons Vosseler, els accidents van tenir lloc entre la setmana abans i la setmana després de la mort de Moya. En canvi, quan es van acabar les obres i es va senyalitzar correctament el carril bici es van acabar els sinistres en aquell punt, ha assegurat.

Per això, Vosseler s’ha mostrat sorprès per la declaració de Paton, i més quan ha dit que ell no és expert en seguretat vial i que el manteniment i senyalització de la via i de les obres és “responsabilitat de tots i de ningú” dins de la seva àrea de gestió.

L’acusació demanarà que el magistrat instructor visiti personalment el punt del sinistre per tal de comprovar en quina situació es troba ara i ho compari amb les fotos i vídeos fets abans i just després de l’accident mortal. També demanaran a l’empresa que tenia encomanades les obres, per valor d’uns 2 milions d’euros, que concreti les actuacions que va fer després del sinistre. Després de l’accident mortal de Moya, el consistori ni tan sols va senyalitzar el separador de cautxú amb un con de trànsit, diu l’acusació particular.

Segons fonts municipals, Paton ha comparegut per donar resposta sobre els procediments de senyalització de la via pública, i ha explicat que el tram de l’accident estava correctament senyalitzat i il·luminat. En tot cas, l’Ajuntament segueix a disposició del jutge per aportar tota la informació que es consideri necessària.

Vosseler Advocats, com a representant de la família de Moya, va presentar una denúncia contra l’ajuntament per les “greus deficiències en la conservació, manteniment i senyalització de la via” en què Moya va patir el fatal contratemps, i per la “imprudència greu del consistori , per infracció en matèria del seu deure a la implementació d’elements de seguretat”.

El 16 de novembre passat, la mateixa Guàrdia Urbana reconeixia en un informe sobre l’accident mortal  que la “causa probable de l’accident és per la col·lisió de la motocicleta contra l’element de cautxú de la calçada, sense poder determinar el motiu pel qual es produeix aquesta col·lisió”.

<div>

Per a Vosseler Advocats, d’aquest informe es desprenia que “no hi ha cap retret a la conducció de Xavier Moya”, i es reafirmava en la idea que “la causa de l’accident va ser la deficient senyalització, conservació i manteniment de la via a la cruïlla dels carrers Aragó i Sicília”. Per tant, “la responsabilitat de l’accident mortal de Xavi Moya recau a l’Ajuntament de Barcelona, responsable final de mantenir la seguretat i la integritat física dels usuaris de la via pública de la ciutat”.

De fet, l’acusació ha aportat un informe pericial d’un expert que enumera diverses deficiències a la via en aquella zona, com falta d’il·luminació, la manca de quatre de les cinc ‘tortugues’, la falta d’elements reflectants d’aquesta ‘tortuga’, l’absència d’un pal vertical vermell indicant l’inici del carril bici o la deficient senyalització del carril per a vehicles desviant-se del carril bici.
</div>

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió