Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

El Consell Escolar reclama més personalització de l’orientació als alumnes i fluïdesa de la comunicació amb les famílies

ACN Barcelona.-El Consell Escolar de Catalunya (CEC) proposa més personalització en l’orientació als alumnes i fluïdesa de la comunicació amb les famílies en el document ‘Un nou present educatiu’ que […]

Avatar
Agències 29/06/2021

ACN Barcelona.-El Consell Escolar de Catalunya (CEC) proposa més personalització en l’orientació als alumnes i fluïdesa de la comunicació amb les famílies en el document ‘Un nou present educatiu’ que ha traslladat al conseller d’Educació, Josep-González Cambray, durant el Ple que s’ha celebrat aquest dimarts al Born de Barcelona. El debat es va iniciar al novembre del 2020 i hi han participat 24 grups de discussió amb 43 centres educatius. El titular d’Educació ha destacat que el document “aporta molta informació a l’hora de prendre decisions i és un punt de partida molt important per al Departament d’Educació”. La presidenta del CEC, Anna Simó, ha explicat que també s’ha aprovat un document sobre la participació democràtica en l’educació.

Entre les propostes que ha fet el CEC hi ha la concreció de propostes per establir i mantenir vincles entre l’alumnat, sobretot als inicis d’etapa educativa, així com un acompanyament en la tutoria des de la confiança, una orientació personalitzada i una comunicació fluida amb les famílies.També reclama establir canals per participar regularment ens els debats i reflexions del Departament alhora que s’espera un retorn de les propostes més compartides. Recomanen avaluar les conseqüències de l’activació dels protocols sanitaris més enllà de l’àmbit estrictament sanitari perquè afirmen que es detecten “certs desequilibris”.Consideren que cal donar a conèixer “les experiències més reeixides de codisseny de l’espai i el temps educatiu”. També proposen prioritzar el seguiment dels col·lectius que pateixen segregació i de l’alumnat vulnerable i incorporar nous perfils professionals.Finalment, demanen crear una formació en la competència digital de 360º de l’alumnat, docents, estratègia de centre, famílies i entorn. L’objectiu seria aprofitar les oportunitats que ofereixen les eines digitals “de forma saludable, responsable, crítica, ètica i sostenible”. Participació democràticaUn altre dels punts que s’han tractat al Ple del CEC ha estat un document sobre governança i participació democràtica en l’educació, que proposa fer una diagnosi de la situació i elaborar un programa d’innovació educativa orientat a enfortir la participació dels alumnes en la vida del seu centre i el seu entorn.També s’hi demana un pla de formació adreçat als alumnes, docents i famílies en què s’estableixin lligams entre els objectius del programa i el currículum competencial. Per facilitar la participació de les famílies apunten que calen “polítiques de conciliació de la vida familiar i laboral” així com impulsar la formació a les associacions de famílies.