Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Educació arriba al 65% d’ordinadors per a alumnes entregats i preveu completar el lliurament durant l’abril

ACN Barcelona.-El Departament d’Educació ha repartit ja el 65% dels 300.000 ordinadors per a alumnes compromesos en el marc del Pla d’Educació Digital. La Conselleria ha completat el repartiment d’ordinadors […]

Avatar
Agències 24/03/2021

ACN Barcelona.-El Departament d’Educació ha repartit ja el 65% dels 300.000 ordinadors per a alumnes compromesos en el marc del Pla d’Educació Digital. La Conselleria ha completat el repartiment d’ordinadors als alumnes a Lleida i les Terres de l’Ebre, convertint-se en els primers territoris en finalitzar el desplegament. Educació preveu completar el lliurament als alumnes d’arreu del territori a l’abril. A més, s’han lliurat 71.087 portàtils al personal docent i 44.650 dispositius de connectivitat als alumnes més vulnerables, tots els compromesos. Educació té pendent també completar la transformació dels serveis Wifi-LAN als centres educatius .

Pel que fa a la transformació dels centres, s’han completat els replantejos del 97%. Això suposa repensar escoles i instituts des de la mirada tecnològica, per tal de poder optimitzar al màxim la tecnologia que es disposa. La previsió és arribar a la totalitat dels centres transformats durant el curs.Educació ha insistit diverses vegades que els ordinadors no estan pensats només per a un eventual confinament sinó que la previsió és que s’utilitzin en el treball diari de l’aula i formin part estructural del projecte educatiu del centre. D’altra banda, Educació ha publicat l’Estratègia digital de centre, un document que defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre i que han de permetre que docents, alumnes i el propi centre assoleixin la competència digital. Tots els centres l’hauran d’incorporar en la programació general de forma progressiva i amb l’acompanyament de la Conselleria.Aquesta estratègia comprèn tots els àmbits del centre, des dels aspectes organitzatius als curriculars, passant pels metodològics i els comunicatius.