Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Cooltra veu “insuficient” el nombre de llicències que preveu l’Ajuntament de Barcelona per a les motos compartides

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La companyia de motos elèctriques compartides Cooltra considera que les prop de 7.000 llicències que preveu l’Ajuntament de Barcelona per a les empreses del sector és “insuficient” i que la xifra “adequada” hauria estat de 10.000, segons ha assenyalat el CEO de la companyia, Timo Buetefisch, durant l’acte de presentació del nou servei Cooltra Prime. Buetefisch ha argumentat que només la seva companyia té més de 200.000 usuaris actius i que la flota privada a la capital catalana suma 300.000 motos més. Pel directiu, un major nombre de llicències permetria un “servei més beneficiós” per a la ciutat perquè és un tipus de moto que “no contamina, compartida i que no fa soroll”. Pel que fa el servei Cooltra Prime, entrarà en vigor a partir de la setmana que ve motocicletes elèctriques més potents per desplaçar-se de Barcelona a ciutats com Sant Cugat del Vallès, Sabadell, Terrassa i l’Aeroport del Prat.

A principis, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va anunciar que l’Ajuntament habilitaria 6.958 llicències per a motos d’ús compartit i 3.975 per a les bicicletes a les catorze empreses –set per a cada un dels dos tipus de vehicles- a partir del gener, coincidint amb l’entrada en vigor de la ona de Baixes Emissions. Així, cada empresa podrà tenir un màxim de 2.319 llicències de moto, mentre que per a bicicletes serà de 1.325, tot i que si finalment no s’adjudiquen totes es farà un sorteig per repartir els títols sobrants. Una altra de les novetats és que els usuaris que condueixin sota els efectes de l’alcohol o les drogues, utilitzin el vehicle per delinquir, condueixin sense permís o en actitud temerària podran ser expulsats del sistema i no podran llogar cap més vehicle en cap de les empreses.El directiu de Cooltra ha comentat que “és molt important tenir un nombre suficient de motos” perquè promou un servei “molt beneficiós per a la ciutat”, tot i que no ha volgut criticar obertament l’Ajuntament de Barcelona pel nombre de llicències previstes. En qualsevol cas, ha assegurat que hi col·laboren estretament i ha admès que “hi ha interessos de diferents parts”. El directiu de Cooltra ha explicat que per a la companyia Barcelona és una de les ciutats “més rellevants” i ha recordat que va ser a la capital catalana on va començar un negoci de lloguer amb 25 motos fa més de deu anys davant les prop de 1.500 que disposa ara. “Sempre hem apostat per Barcelona. És una ciutat idònia per l’ús del vehicle compartit”, ha assegurat Buetefisch durant la presentació de Cooltra Prime, que començarà a operar la setmana que ve amb una flota de quines motos BMW amb l’objectiu d’arribar a les 65 a finals de gener de l’any que ve.Cooltra Prime oferirà als usuaris motos BMW elèctrica de major potència, fins arribar als 120 quilòmetres per hora, i que per exemple els permetrà desplaçar-se fins a Sant Cugat, Sabadell, Terrassa o l’Aeroport del Prat. El seu preu serà de 19 euros durant la primera hora i d’un euro i mig per cada cinc minuts addicionals o de deu cèntims el minut si es deixa en mode pausa (per fer una gestió o atendre una reunió i tornar a agafar la moto). Per poder-les utilitzar, caldrà disposar del carnet A2 i ser major de 25 anys.A banda de l’acord amb BMW, Cooltra també ha signat un acord amb Saba per a l’estacionament i càrrega de les motos. Primer, n’entraran quatre en funcionament al centre de Barcelona i en les properes setmanes s’ampliarà a una quinzena.Buetefisch ha detallat que la companyia ha invertit un milió d’euros en aquest nou servei per adquirir les noves motocicletes (valorades en 15.000 euros cada una) i en tecnologia, ja que funciona en una app diferent de la del servei habitual de les motos elèctriques urbanes, tot i que la intenció és unificar-les més endavant.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió