Diumenge, 20 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

Comença la segona negociació per intentar aturar la vaga dels treballadors de terra d’Iberia del 21 al 24 de setembre

ACN Barcelona.-La desena reunió entre el personal de terra d’Iberia de l’aeroport del Prat i representants de la direcció per evitar la vaga convocada entre el 21 i el 24 […]

Avatar
Agències 18/09/2019

ACN Barcelona.-La desena reunió entre el personal de terra d’Iberia de l’aeroport del Prat i representants de la direcció per evitar la vaga convocada entre el 21 i el 24 de setembre ha començat aquest dimecres a la seu del Departament de Treball del Govern. Treballadors i directius han arribat a la trobada després d’un estiu amb aturades intermitents que no han servit per solucionar un conflicte que fa més d’un any que s’allarga. Els sindicats denuncien la temporalitat dels llocs de treball -afectaria un 50% de la plantilla d’uns 2.000 treballadors, segons la UGT- i demanen una solució específica per a l’aeroport del Prat. La mediació arriba l’endemà d’una reunió de cinc hores en la qual es va parlar de la creació d’una comissió de treball per pactar noves condicions de treball per la plantilla de l’aeroport del Prat.

Abans d’entrar a la reunió, el portaveu d’UGT, Omar Minguillón ha considerat que la trobada del dia anterior va anar “malament” i ha recordat que en l’última negociació amb l’empresa, per evitar la vaga del 30 i 31 d’agost, el sindicat va posar sobre la taula una comissió de treball i que l’empresa no la va acceptar.El comitè d’empresa, diu, continua defensant “amb força” la protesta i que la plantilla dóna suport a la convocatòria de vaga. Així doncs, ha assegurat que han tornat a la conselleria de Treball amb les mateixes esperances i expectatives “que sempre” perquè no han tingut cap contacte fora de les trobades oficials. “Sospitem que tornarem al dia de la Marmota, és a dir, a no res”, ha lamentat Minguillón.El sindicalista ha demanat a l’empresa que sigui “més intel·ligent” que altres dies i que mostri “respecte” pels seus clients i passatgers fent una proposta viable. “Avui dia no es tracta l’aeroport del Prat com si fos un aeroport de primera”, ha recordat. En concret, els sindicats reclamen que els treballadors amb contractes fixes a temps parcial passin a tenir-lo a temps complet i que 400 treballadors siguin fixes a temps parcial.Els treballadors del ‘handling’ d’Iberia són els que realitzen les tasques de facturació, embarcaments de passatgers i càrrega i descàrrega d’equipatges per 27 companyies. Al Prat, ja han fet cinc jornades de vaga aquest estiu -el 27 i 28 de juliol, el 24 i 25 d’agost i el 30 i 31 d’agost-, que van provocar cancel·lacions de centenars de vols i van afectar l’operativa habitual de l’aeroport sense generar incidències greus.