Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

Cau un 41% la demanada dels busos urbans durant el 2020 per la pandèmia

ACN Barcelona.-La pandèmia de la covid-19 ha impactat fortament en l’àmbit dels busos urbans, que han vist baixar considerablement la demanada durant el 2020. Segons les dades aportades per l’Associació […]

Avatar
Agències 02/02/2021

ACN Barcelona.-La pandèmia de la covid-19 ha impactat fortament en l’àmbit dels busos urbans, que han vist baixar considerablement la demanada durant el 2020. Segons les dades aportades per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), els busos urbans han patit, en conjunt, durant el 2020 una reducció de la demanda del 41% en relació a l’any 2019. Tot i això, asseguren que hi ha alguns municipis on la davallada és especialment alta. És el cas de Vilafranca del Penedès (reducció del 73%); i Vic, on la davallada s’enfila fins gairebé el 60%. L’anàlisi s’ha fet a partir dels 29 municipis mes representatius de l’AMTU.

(L’AMTU ha difós, per error, que Lliçà d’Amunt i Mollet del Vallès eren dos dels municipis amb una caiguda més alta, superior al 65%, però la caiguda ha estat del 44 i 48% respectivament. La notícia original ja ha estat degudament modificada)A través d’un comunicat, l’AMTU explica que les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia han frenat la tendència a l’alça que s’havia iniciat al mes de gener de 2020 amb un 5% més de demanda, i que al febrer ja era del 7% més que el 2019.Tanmateix, amb l’arribada del confinament, i malgrat que la prestació del servei no es va aturar en cap moment, al mes de març es produeix una reducció dràstica de la demanda (-52%) en el conjunt dels municipis de l’AMTU, que arriba als seus valors més alts als mesos d’abril (-90%) i maig (-81%). A partir del mes de juliol, en canvi, hi comença a haver una certa estabilització, amb reduccions d’entre el 30% i el 40% – respecte de 2019 – , que es mantenen fins a finals d’any.L’AMTU té 113 entitats associades: 107 ajuntaments, 1 entitat municipal descentralitzada i 5 consells comarcals, amb una població representada de 2 milions d’habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 44 milions cada any. L’AMTU forma part de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona i actualment gestiona, per encàrrec de l’ATM, els títols de transport T16 i T-verda.