Dilluns, 19 d'abril de 2021 - Edició 998
La República

Cap dels 17 projectes que passen el primer filtre de la reindustrialització de Nissan inclou un fabricant de bateries

ACN Barcelona.-Nissan encara la segona fase de la reindustralització amb l’anàlisi de 17 projectes de 13 empreses per ocupar les plantes de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant […]

Avatar
Agències 07/04/2021

ACN Barcelona.-Nissan encara la segona fase de la reindustralització amb l’anàlisi de 17 projectes de 13 empreses per ocupar les plantes de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca que deixarà buides aquest any. Entre els candidats que han passat el primer filtre, no hi ha cap fabricant de bateries, segons fonts properes a la comissió que selecciona els inversors. La companyia, l’executiu espanyol i el Govern han informat que les empreses que han presentat el quadern de vendes, les línies de finançament i han firmat els acords de confidencialitat són fabricants de vehicles elèctrics o integrants d’un hub d’electromobilitat en un comunicat després de la primera reunió de la mesa un cop passat el termini per presentar projectes.

Les mateixes fonts han apuntat que no es descarta que un projecte per produir bateries per a vehicles elèctrics es pugui afegir a la llista dels seleccionats, ja que encara que el termini oficial per presentar candidatures s’acabés el 31 de març, la mesa serà “flexible” amb els possibles inversors.En la mateixa línia, les administracions i Nissan asseguren que “tant la Comissió com KPMG no descarten la possibilitat que augmenti el nombre de propostes interessades en els actius industrials que Nissan té a Catalunya i han mostrat la seva flexibilitat per gestionar en les pròximes dates noves possibles expressions d’interès de potencials inversors”.Fins ara, s’han donat a conèixer diversos candidats per quedar-se els terrenys de la multinacional japonesa a Catalunya, i un d’ells era la multinacional de bateries sud-coreana LG Chem, que no estaria entre els candidats seleccionats ara mateix.En un comunicat, els sindicats s’han mostrat preocupats per “l’estancament que s’està produint en les opcions de plantes de fabricació de bateries” i han fet una crida a les administracions a implicar-se. “Entenem que a nivell públic no s’ha apostat prou per apropar aquests projectes als nostres centres de treball”, han lamentat.Segons el comitè d’empresa, la mesa ha rebut 41 projectes, dels quals 3 han renunciat, 13 no han avançat i 8 estan pendents d’enviar informació per ser considerats. Després d’una primera avaluació de les propostes per part de l’assessor tècnic, KPMG, a partir de l’1 de juny, la comissió de treball seleccionarà els projectes que compleixin els requisits i, durant el mes de juliol, els inversors seleccionats hauran de presentar les seves ofertes vinculants. Serà llavors quan la mesa farà la tria final i només els projectes escollits entraran en la fase de negociació que s’allargarà fins a l’octubre.Durant la reunió d’aquest dimecres, que s’ha celebrat de forma telemàtica, el secretari general d’Indústria i Pime del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, Raül Blanco, ha assenyalat que “s’avança positivament” i que “cal seguir treballant en la consolidació dels projectes presentats i en l’atracció de nous projectes que garanteixin el màxim d’ocupació directa i indirecte”.Per la seva banda, la directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Matilde Villarroya, ha destacat que “la recerca d’una alternativa industrial viable sempre ha estat una prioritat “i que” es continuaran realitzant tots els esforços necessaris per a recuperar el teixit productiu que tan afectat s’ha vist per la crisi de sector de l’automoció”.Al seu torn, els comitès d’empresa han insistit que “l’objectiu principal continua sent prioritzar els projectes industrials que mantingui el teixit industrial i el nivell d’ocupació que es perd pel tancament de les plantes de Nissan”.En aquest sentit, han dit que alguns dels candidats per acoblar vehicles “poden cobrir l’ocupació mínima” però “per concretar-los és necessari el suport màxim de Nissan per la transició a la nova activitat i la facilitació dels actius de la companyia”. En canvi, afegeixen que hi ha diversos projectes menors que en el seu conjunt podrien donar forma a diferents tipus de hubs de descarbonització o electromobilitat.