Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024

Barcelona Comerç s’alia amb Starpay per poder cobrar als turistes xinesos amb les seves ‘apps’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Barcelona Comerç s’ha aliat amb la plataforma Starpay per permetre als turistes xinesos pagar a les botigues de la ciutat igual que ho farien al seu país, amb les seves pròpies aplicacions. Així, els turistes xinesos, que són els que més gasten de tots, podran fer les compres sense necessitat de canvis de divisa ni autoritzacions addicionals, i amb els mateixos avantatges que tenen amb els seus sistemes de pagament a casa. De fet, Starpay permet als comerços barcelonins integrar-se i posicionar-se en les ‘superapps’ asiàtiques més populars, com WeChat Pay i Alipay, amb una base de milions de clients potencials.

El president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, ha destacat que l’aliança permet “promocionar” el comerç dels barris de la capital catalana “amb eines efectives d’ús comú entre els visitants xinesos, contribuint amb això a portar els beneficis d’aquest turisme de mitjà-alt poder adquisitiu als barris”. 

Publicitat

Starpay és una empresa tecnològica que permet que els comerços europeus puguin rebre pagaments a través dels telèfons mòbils amb aplicacions que no s’utilitzen a Europa, i en euros. Permet, en altres paraules, que els xinesos puguin fer servir el seu ‘Bizum’ a Catalunya, i que els botigues puguin cobrar-ho sense dificultats. 

L’acord de col·laboració també integra la promoció del comerç local de Barcelona a les superapps asiàtiques, amb més de 1.260 milions d’usuaris. Allà es reben recomanacions de propostes culturals, gastronòmiques i turístiques. 

En una primera fase, es crearà una City Card virtual, amb cercador de comerços i promocions a botigues i atraccions turístiques de Barcelona, a més de descomptes culturals i al transport públic. L’objectiu serà oferir als visitants asiàtics rutes turístiques georeferenciades per Barcelona, alternatives als itineraris turístics habituals. 

Segons el CIO i fundador d’Starpay, Javier Castrillo, la col·laboració permetrà “al comerç barceloní fer un salt qualitatiu en la seva internacionalització”, facilitant rebre els pagaments de clients asiàtics. 

L’efecte del turisme xinès en l’economia és significatiu, ja que són els turistes que més gasten, amb una despesa mitjana a Espanya de 3.106 euros durant el primer semestre de 2023, 700 euros més que abans de la pandèmia. 

Els turistes xinesos són molt digitals, però les eines clàssiques a Occident, com WhatsApp, Instagram o Faceboo, no els estan tant disponibles, i per això si es vol penetrar en els seus mercats cal utilitzar aplicacions com WeChat, Alipay, Douyin, Weibo o RED.<br />
 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió