Diumenge, 13 de juny de 2021 - Edició 1053
La República

Avancen els treballs de construcció del primer vaixell de subministrament de GNL que operarà a Barcelona

ACN Barcelona.-Els treballs de construcció del primer vaixell de proveïment de gas natural liquat (GNL) que operarà al port de Barcelona continuen en unes drassanes de Gijón amb la posada […]

Avatar
Agències 18/03/2021

ACN Barcelona.-Els treballs de construcció del primer vaixell de proveïment de gas natural liquat (GNL) que operarà al port de Barcelona continuen en unes drassanes de Gijón amb la posada de la quilla del vaixell ahir dijous. Quan estigui operatiu, el vaixell utilitzarà la terminal de GNL d’Enagás al Port de Barcelona per a la càrrega i posterior proveïment de GNL a vaixells que atraquin al port o bé realitzin escales per proveir-se abans de continuar la seva ruta. El vaixell tindrà una capacitat d’emmagatzematge de 5.000 metres cúbics de GNL, comptarà amb una eslora aproximada de 92,75 metres, mànega de 16,90 metres i calat de 4,25 metres.

El projecte està coordinat per Enagás que, a través de la seva filial especialitzada en GNL a petita escala, Scale Gas, i Knutsen OAS Shipping AS, duen a terme la construcció del vaixell. La iniciativa s’emmarca dins del programa d’ajudes al transport de la Unió Europea, Connectar Europa (CEF), que ha destinat 9 milions d’euros per a la seva execució, i forma part de l’estratègia institucional ‘LNGhive2’, que lidera Ports de l’Estat.El seu objectiu és donar suport al desenvolupament del mercat del gas natural liquat com a combustible marítim sostenible. El vaixell serà operat per Knutsen OAS Shipping AS, utilitzarà la terminal de gas natural liquat d’Enagás a Barcelona per a la càrrega i subministrament de GNL a vaixells i serà noliejat per Shell, que planteja duplicar la seva actual infraestructura de proveïment de GNL en les principals rutes comercials internacionals per a mitjans de la dècada de 2020. El gas natural liquat redueix al mínim les emissions contaminants en relació als combustibles tradicionals, eliminant el 100% les emissions d’òxids de sofre (SOX), reduint un 80-90% les d’òxids de nitrogen (NOX) i un 20-30% les de CO2. A més, amb la utilització del GNL com a combustible marítim a Espanya s’evitarà l’emissió d’entre dos i quatre milions de tones de CO2 fins a 2030.Durant 2020, les operacions de bunkering a Espanya s’han gairebé quadruplicat en comparació amb 2019, arribant a les 741 operacions. Ara mateix, hi ha 170 vaixells propulsats per GNL operant al món, 222 sota comanda i 126 que es denominen LNG ready. Aquest nou vaixell s’afegirà a les 15 barcasses que ja subministren GNL al món, sis de les quals estan operant a l’Estat.