Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Animen a botiguers i paradistes del mercat de la Seu d’Urgell a sumar-se a una app que facilita la gestió del ‘tax-free’

|

- Publicitat -

ACN La Seu d’Urgell.-Agilitzar els tràmits del ‘tax-free’ que han de fer els comerciants per a què els seus clients extracomunitaris, entre ells els residents d’Andorra, puguin recuperar l’IVA és l’objectiu d’una aplicació mòbil anomenada Woonivers i desenvolupada per una empresa creada fa un parell d’anys i amb base a Barcelona i Madrid. Des de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell han decidit col·laborar en el projecte i animen als botiguers i paradistes del mercat a sumar-s’hi per, entre tots plegats, atraure més clients del Principat. De fet, des de l’empresa asseguren que arran de la pandèmia ha crescut l’interès, per part d’aquest tipus de consumidors, en creuar la frontera i beneficiar-se de les compres lliures d’impostos.

La gestió del ‘tax-free’ a les botigues locals passa perquè els comerciants identifiquin al seu client extracomunitari, donin d’alta la compra al web de l’Agència Tributària i imprimeixin una factura amb l’IVA que es reemborsarà. L’usuari ha de validar aquest document a la frontera per poder demanar aquests diners. L’aplicació de mòbil Woonivers permet als establiments adherits a la plataforma no haver de fer res més que expedir el tiquet de compra al consumidor. Aquest li fa una fotografia i és el propi sistema el que fa tota la tramitació i li facilita el document, en format digital, que ha de presentar a la zona duanera.El responsable d’operacions de Woonivers, Lucas Tello, ha explicat que aquesta és una eina que permet incentivar les vendes i no té cap cost pels comerciants, ja que és l’usuari qui paga les despeses de gestió amb un percentatge de l’IVA que se li retorna. A més, creu que és interessant en zones com la de la Seu d’Urgell, on la proximitat d’Andorra ja fa que els residents del Principat travessin la frontera per proveir-se d’aliments i diversos tipus de productes. De fet, segons Tello, hi ha milers de consumidors d’aquest país que ja s’han descarregat l’aplicació de mòbil, aprofitant campanyes que recentment ha impulsat l’empresa en aquest mercat.Per la seva banda, la tinent d’alcalde de l’àrea de Promoció de la Seu d’Urgell, Mireia Font, ha dit que el consistori ha optat per col·laborar en el projecte perquè ho veu com una manera d’atreure més persones a la ciutat. En aquest sentit, ha destacat que aquest sistema de gestionar el ‘tax-free’ és més modern, ràpid i àgil i obre la porta a impulsar més projectes en un futur. Finalment, ha explicat que han volgut integrar-hi també el mercat setmanal per la rellevància econòmica que té aquesta activitat a la capital alturgellenca.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió