Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Alumnes de l’institut Verdaguer de Barcelona amb dificultats en els estudis fabriquen un pàrquing de patinets pel centre

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Estudiants de l’Institut Verdaguer de Barcelona han fabricat un pàrquing de patinets sostenible a través de la cooperativa Impulsem. És un dels tallers de l’institut adreçats a estudiants d’entre 13 i 15 anys que tenen dificultats amb els estudis teòrics. D’aquesta manera solucionen un problema de seguretat, d’ordre i faciliten l’entrada i sortida del centre a l’hora de recollir els patinets. La idea va sorgir d’una escola que va fer un suport per a bicicletes, però com els hàbits han canviat, l’han reformulat per fer-ho per a patinets.

En Pere Jordi Figuerola, responsable del programa Enginy a l’Institut Verdaguer de Barcelona, explica que “els joves necessiten combinar la teoria amb la pràctica i quan veuen que amb les mans poden fer quelcom útil, per a ells és una satisfacció”. La Sara Gràcia, coordinadora pedagògica de l’institut, diu que els hi ha anat molt bé per tenir un suport per als patinets, ja que abans es deixaven a consergeria i s’acumulaven els uns sobre els altres i dificultava l’ordre i la distància de seguretat en la sortida de l’alumnat.Un dels objectius d’aquests tallers és garantir la fabricació de les estructures amb materials ecològics: fustes naturals i materials biodegradables. A més, amb el pàrquing de patinets volien conscienciar l’alumnat de la importància de la petjada sostenible.Aquestes activitats es duen a terme, dintre de l’horari escolar, al llarg d’un trimestre, en deu sessions de tres hores cadascuna. S’organitzen en grups reduïts, d’entre deu i quinze persones, perquè treballen amb maquinària de precisió i han d’estar en contínua vigilància per prevenir riscos.La Vanesa Cayuela, coordinadora d’Impulsem, assegura que l’objectiu del consorci és formar els alumnes i facilitar la seva inserció laboral. Concretament, amb el projecte Enginy, impulsen altres formes d’aprendre les competències bàsiques a partir de la pràctica. També ajuden a la inclusió de l’alumnat d’ESO que els hi costa seguir el currículum amb normalitat, i així prevenir el risc d’abandonament prematur.L’alumnat es mostra satisfet perquè han construït un suport que ara utilitza tot l’institut. En Jesús Velázquez, estudiant de 1r de batxillerat humanístic, explica que si no hi hagués aquest pàrquing, deixaria el patinet a casa seva per por que li puguessin robar.També han construït altres estructures, com per exemple, un sostre amb canyes per a l’Espai Lúdic per a Famílies de la Ciutadella, conjuntament amb una associació feminista d’arquitectura. A causa de la pandèmia, el taller s’ha deixat de fer a l’espai d’Impulsem i s’ha traslladat a l’institut, on també es fa un taller d’arqueologia i còmic.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió