Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Alarcón “celebra” que l’Estat aprovi el límit de 30 km/h en vies d’un carril que Barcelona impulsà “fa més de 12 anys”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha “celebrat” que el Consell de Ministres hagi fixat el màxim de 30km/h a totes les vies d’un sol carril de circulació per sentit amb la modificació del Reglament General de Circulació. Ha recordat que “la capital catalana va ser pionera en l’aplicació d’aquesta mesura ara fa més de dotze anys, quan es va instaurar que totes les vies d’un sol carril de circulació per sentit tinguessin el límit a 30km/h”. Aquesta mesura “dona cobertura al que ja estem fent”, ha explicat Alarcón, que ha recordat que Barcelona vol estendre la velocitat 30 a vies de la xarxa bàsica de la ciutat. També ha dit que és “un avenç destacat” que es cataloguin com a vehicles els de mobilitat personal.

Fins a finals del 2019 Barcelona ja comptava amb la meitat de les vies de la ciutat a velocitat 30km/h. A principis del 2020 es va decretar el màxim 30 a tots els carrers de la xarxa secundària de la ciutat, inclosos aquells que tinguessin més d’un carril o més d’un carril per sentit, i va convertir una primera via de la xarxa bàsica, l’eix Creu Coberta-carrer de Sants, en carrer 30. La mesura ha permès arribar al 67,7% de les calçades de la ciutat a velocitat 30. Durant aquests darrers mesos s’han fet actuacions físiques perquè els conductors visualitzin que entren a una via amb velocitat reduïda. I en aquests moments es treballa per arribar el 2021 al 75% de les vies de la ciutat a velocitat 30, a partir rebaixar la velocitat a alguns carrers de la xarxa bàsica de la ciutat, que és aquella xarxa sobre la qual es basa la mobilitat de la ciutat i per tant suporta un major volum de trànsit, connecta districtes i barris i és via de pas pel transport públic.El text aprovat avui també categoritza a nivell tècnic els vehicles de mobilitat personal, els quals passen a ser definits formalment com a vehicles i per tant passen a tenir prohibida la seva circulació per les voreres o les zones de vianants. El consistori apunta que catalogar-los com a vehicles, “suposa un avenç destacat també en matèria de seguretat viària, atès que permet garantir que no circulin per les voreres i establir alhora els elements tècnics que han de tenir, guanyant en seguretat a tots els nivells”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió