Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Desorientació sense caos en el primer dia de desconnexió a l’estació de Sants

|

- Publicitat -

A les 11 del matí, fins a 60.000 persones havien utilitzat ja el pla de transport alternatiu dissenyat amb motiu de les obres de cobriment de l’accés ferroviari de l’estació de Sants i que han comportat el tall de les línies R1, R2, R3 i R4. Segons el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, la normalitat ha estat la tònica per a aquestes persones durant tot el matí d’aquest dijous. El pla ha funcionat tal com estava previst i no s’han produït incidències importants. De fet, l’única que s’ha detectat ha estat el retard de 10 minuts que ha patit una tren de la línia R1 a Mataró.

Això ha portat a Remacha a fer una valoració positiva de les primeres hores de funcionament del pla. En la visita que han fet als diferents punts de transbordament, segons ha explicat, s’han trobat amb que tot funcionava amb fluïdesa. A més, ha dit, el servei funciona amb regularitat. Finalment, ha mencionat la bona senyalització i atenció dels informadors. Els objectius eren, ha afegit, que els viatgers trobessin un continu de senyalització durant el seu trajecte alternatiu i que sempre tinguessin a la vista un agent informador. I això s’ha acomplert, ha destacat.

Publicitat

Reconeixement de l’esforç dels usuaris

Remacha ha agraït l’esforç que han de fer fins al dia 27 d’agost els usuaris de Rodalies. “Estem introduint molèsties”, ha reconegut Remacha, que ha assenyalat la intenció de l’operadora de posar tots els mitjans per garantir la mobilitat de les persones que han vist com el seu trajecte es veia modificat i per minimitzar les molèsties que els poden causar els talls.

En la mateixa línia, el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà de l’Ajuntament de Barcelona, Antoni Vives, ha reconegut que es tracta d’un tall “sever” que té conseqüències sobre la vida quotidiana de moltes persones -entre 120.000 i 150.000 al dia, segons les estimacions de Rodalies-. No obstant això, ha destacat que les restriccions es produeixen perquè es fan unes obres fonamentals per millorar la xarxa ferroviària. Vives ha afirmat que s’ha generat una consciència entre els viatgers de que, tot i les molèsties, les obres revertiran en el servei.

Pel que fa als veïns del barri de Sants, Vives ha afirmat que s’han de sentir esperançats perquè, amb aquestes obres, veuen la llum al final del túnel, i poden començar a veure que allò que semblava impossible, tenen data de finalització.

Xarxa integrada

Per la seva banda, el coordinador tècnic de Rodalies, Marc García, ha declarat que l’èxit de l’aplicació del pla demostra que Barcelona i la seva Àrea Metropolitana disposa d’una estructura de funcionament en malla que garanteix que, quan la capacitat d’un operador de gran envergadura es veu restringida, la resta poden substituir-la.

García s’ha mostrat “raonablement satisfet” però cautelós perquè, segons ha dit, s’ha de mantenir l’esforç perquè el resultat continuï següent favorable. En aquest sentit, Remacha ha assegurat que es mantindrà la tensió per donar el servei amb fiabilitat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut