Edició 2328

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 09 de desembre del 2024
Edició 2328

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 09 de desembre del 2024

Ryanair vol que la Generalitat participi en la gestió dels aeroports catalans

|

- Publicitat -

O’Brian, que presentat els resultats anuals de la companyia a Madrid, ha desplegat la filosofia de la seva companyia –immersa en el que denomina ‘guerra de preus’ amb les seves competidores- en ser preguntat si considera positiu que la Generalitat gestioni els aeroports catalans.

Publicitat

Segons el director d’Operacions de l’aerolínia irlandesa, ‘la competència és la clau del creixement econòmic’ i per tant, ‘com més competeixin els aeroports els uns amb els altres’ i ‘com més interès existeixi per part de les autoritats locals en el seus propis aeroports, millor’. El més desitjable –ha dit- és ‘competir amb més vigorositat, així que la resposta és que sí’.

En referència a les preguntes de l’ACN, O’Brian també ha apuntat que tot i que AENA ha fet una ‘bona feina’ en els últims anys -fins i tot si se la compara amb d’altres gestors estatals europeus- actualment ja ‘no hi ha substitut per a la competència’ que és l’element que realment impulsa el creixement econòmic i el desenvolupament de les companyies i dels aeroports.

Creixement a Girona i Reus

En la roda de premsa de presentació dels resultats de la companyia tan O’Brian com la directora de Màrqueting i Vendes per a l’estat espanyol i Portugal, Maribel Rodríguez, han apuntat que la companyia preveu creixements ‘espectaculars’ tan a l’aeroport de Girona, on disposarà de nou avions i un mínim de 49 rutes, com al de Reus.

Pel que fa a Reus, Rodríguez ha apuntat que es tracta d’un aeroport ‘molt interessant’ que “té capacitat perquè hi siguem”, i on Ryanair i els seus responsables “estan tractant els temes més estructurals i de les necessitats que tenim per operar allà” perquè hi puguin haver “dos o tres avions alhora”. En definitiva, segons Rodríguez, Reus és “un gran candidat a convertir-se, algun dia en base d’operacions”, la qual cosa “implicaria que hi poguessin haver dos o tres avions dormint”.

Es tracta d’una possibilitat que, segons Rodríguez, en cap cas es faria realitat de forma immediata i que, en definitiva, depèn del creixement de l’aeroport. Qualsevol increment de les operacions a Reus en aquesta línia –ha afegit- passa perquè acabin els treballs i Ryanair estigui en disponibilitat a nivell d’aparells. Unes manifestacions que coincideixen amb les que ha ofert el director d’Operacions de Ryanair, David O’Brian, que ha apuntat que el creixement a Reus dependrà de les noves instal·lacions.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut