Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

Ryanair desembarcarà al Prat aquest setembre amb vint rutes

L’aerolínia Ryanair, que capitalitza l’activitat als aeroports de Girona i Reus, anunciarà aquest dimecres que a partir del setembre destinarà entre quatre i cinc avions a l’aeroport del Prat, en el que seran els primers passos cap a la consolidació d’una nova base a Catalunya. A falta de conèixer els detalls de les vint noves rutes, que es presentaran aquest matí a Barcelona, la notícia ha generat inquietud a Girona, on el desembarcament de Ryanair a la capital catalana es veu com una amenaça als prop de 400 vols setmanals que opera l’aeroport de Vilobí d’Onyar.

Redacció
Redacció 26/05/2010

Vint noves rutes per a dos milions de passatgers

A partir de setembre, Ryanair tindrà cinc avions operant des del Prat i operarà setmanalment 270 vols, amb deu rutes internacionals (Brusel·les, Acgliari, Dublin, Düsseldorf, Edimburg, Milà, Oslo, París, Roma i Venècia) i deu més, a destinacions de dintre de l’Estat (Gran Canàries, Eivissa, Lanzarote, Màlaga, Palma, Santander, Santiago, Sevilla, Tenerife i València). Això ha estat possible gràcies a una inversió de 350 milions de dòlars, que generarà 2.000 llocs de treball indirectes i 250 directes.

Cawley ha assegurat que l’aerolínia creu que ara és el millor moment per entrar-hi al mercat barceloní, després d’haver-se consolidat a altres països i tenir presència a diferents aeroports estatals i catalans. Respecte a Reus i Girona, el vicepresident ha avançat que no es preveuen canvis a causa de l’entrada en funcionament de la nova base del Prat. Segons ha dit, a l’hivern es reduirà el nombre de vols des d’aquests dos aeroports, però com ja estava previst. Tot i això, ha comentat que esperaran a veure com funciona el mercat.

El vicepresident de Ryanair ha declarat que, quan van començar a operar a Girona, ningú, ni tan sols ells mateixos, pensaven que arribarien a tenir 50 milions de passatgers en aquest aeroport. I ha estat així gràcies als avantatges que ofereix una línia aèria de baix cost, segons creu. Per aquesta raó, l’entrada al Prat també és una oportunitat. La companyia ha calculat que en el primer any transportaran aproximadament dos milions de passatgers, però Cawley ha dit que espera que la resposta sigui bona i aquesta xifra vagi a més en els propers exercicis.

El desembarcament a Barcelona serà contundent, ja que de cop l’aeroport del Prat operarà la meitat dels vols que es realitzen a Girona amb la flota de deu avions que Ryanair hi té destinats. L’aerolínia sempre ha defensat que treballar a Barcelona no ha d’afectar l’activitat gironina, però cal recordar que bona part del passatge que aterra a Vilobí té com a destinació final la capital catalana.

L’arribada a Barcelona ha anat envoltada per la polèmica arran de la petició de condicions favorables que feia Ryanair, però Aena ha garantit a la resta d’aerolínies que la companyia irlandesa no tindrà cap tracte de favor.