Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Més de 9.000 viatgers afectats pels retards en 29 trens de Renfe

|

- Publicitat -

Remacha ha reconegut que els sistemes d’informació també han funcionat amb errors als trens que s’han quedat dins el túnel. Per aquest motiu, ha dit que ha demanat una auditoria per localitzar quin problema han experimentat. També ha comentat que cap passatger ha sortit dels trens en cap moment i que alguns ‘han produït destrosses vàries en un vidre i alguns extintors’, segons la informació que ha escoltat de la maquinista d’un dels trens afectats.

Segons les seves informacions, els problemes s’han iniciat amb un tall de subministrament elèctric a tres quarts i un minut de deu del matí que ha afectat a un tren que estava a la parada d’Arc de Triomf i un altre de l’estació de Sants. Aquests trens han hagut de reiniciar els seus sistemes per arrencar de nou, un procés que els ha comportat retards de vuit minuts cadascun.

Publicitat

A un quart d’onze s’ha produït una nova interrupció del subministrament elèctric al mateix tram entre les subestacions d’Adif de Torrassa i Glòries que ha afectat dos trens més. En aquest cas, el primer ha pogut reiniciar la marxa al cap de tretze minuts. El segon, un Civia que circulava en doble composició amb set cotxes, ha tingut problemes per reiniciar el sistema i ha estat 44 minuts parat amb més de 400 passatgers al túnel entre Arc de Triomf i Plaça Catalunya.

El gerent de Manteniment d’Infraestructura de Barcelona d’Adif, César Fanjul, ha explicat que no sap si la causa de les dos caigudes d’electricitat ha estat de la línia elèctrica o del tren. De fet, per aquest motiu, han anunciat que s’està estudiant el contingut de la caixa negra i que en les pròximes 24 hores tindran enllestit un informe sobre què ha passat exactament.

Tot i això, Fanjul ha dit en que s’hauria pogut produir per un consum excessiu en un moment puntual que hauria fet saltar els protectors de les dues subestacions. En un moment de la seva intervenció ha posat l’exemple de quan salten els ploms en un habitatge perquè s’han connectat masses aparells, però moments després ha dit que aquest exemple no explicava el que havia passat i ha dit que a priori el sistema ‘ha respòs correctament’. Remacha també ha apuntat una ‘possible saturació’ de la línia elèctrica.

Pel que fa al tren que s’ha passat 44 minuts al túnel sense poder arrencar, Remacha ha explicat la maquinista ha provat diverses vegades el sistema per reiniciar la màquina, el que requereix desactivar completament el sistema elèctric del tren i deixar els passatgers a les fosques. Com que no funcionava, s’ha activat el sistema d’emergència que permet circular lentament el tren. En aquest moment, s’han disparat tres vegades els sistemes d’alarma de diversos vagons perquè una dona patia ansietat. Per aquest motiu la maquinista s’ha dirigit per les vies dues vegades a desactivar de nou els sistemes d’alarma, ja que amb aquests sistemes activats el tren no pot sortir.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut