Dissabte, 25 de març de 2023 - Edició 1703
La República

Lleida passa el relleu de la Capital de la Cultura Catalana a Perpinyà fent un repàs dels mil actes organitzats aquest 2007

Aquest dilluns l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit l’acte de cloenda de ‘Lleida Capital de la Cultura Catalana’, acompanyat pel president de l’Organització Capital de la Cultura Catalana, Xavier Tudela; la tinent d’alcalde de la Paeria i regidora de Cultura, Montse Parra; el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Perpinyà, Capital de la Cultura Catalana 2008, Jaume Roure i la diputada i presidenta de la Comissió de Política Cultural del Parlament de Catalunya, Maria Mercè Roca. En el seu discurs Ros ha destacat que enguany Lleida ha donat un nou impuls a la seva projecció exterior i ha fet un repàs d’alguns dels 1.000 actes culturals organitzats en aquest 2007.

Redacció 11/12/2007

La important representació lleidatana a la Fira del llibre de Frankfurt o la inauguració del Castell dels Templers són alguns dels exemples culturals que han projectat Lleida a l’exterior. A més, Ros ha destacat que ‘la capitalitat de la cultura catalana clou amb la inauguració del Museu Diocesà i Comarcal de Lleida’.

Ros ha finalitzat el seu discurs dient que la cultura a Lleida té un abans i un després en el món literari amb la creació dels premis Vallverdú, que Lleida té una fita important quan la ciutat construeix el seu Auditori i el Centre Cultural d’Art La Panera i finalment, Lleida ‘té una altra fita després de ser la Capital de la Cultura Catalana’. Per aquest motiu, Ros ha dit que ‘ara, Lleida no pot fer res més que progressar’ i ha afegit que ‘fer país a partir de les ciutats és la manera de vertebrar Catalunya’.

Tant l’alcalde, com la resta d’assistents, han dedicat uns minuts dels seus parlaments a agrair a l’anterior tinent d’alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Lleida, Xavier Sàez, la seva feina durant el primer semestre de l’any així com ‘per ser el responsable que Lleida hagi estat la Capital de la Cultura Catalana en aquest 2007’ ja que va ser ell qui va tenir la iniciativa de presentar la candidatura.

Després de l’acte oficial, que ha tingut lloc al Saló de Plens de la Paeria, la mezzosoprano Marta Infante acompanyada de Manuel Vilas, arpa de dues cordes, han ofert el concert ‘Tons de l’arpa’. Posteriorment s’ha ofert un aperitiu a tots els assistents.

Lleida deixarà de ser oficialment Capital de la Cultura Catalana un any després de ser nomenada; és a dir, el 13 de gener de 2008. Un dia abans, el 12 de gener de 2008 Perpinyà inaugurarà oficialment la seva capitalitat cultural catalana.