Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Llenguadoc-Rosselló assegura finançar el TGV Nimes-Montpeller si s’aprova el tram Montpeller-Perpinyà

La regió de Llenguadoc-Rosselló ha assegurat la seva part de finançament de la nova línia de ferrocarril entre Nimes i Montpeller i ha garantit la dels dos departaments de la regió (Nimes i Montpeller), amb la condició que l’últim tram entre Montpeller i Perpinyà (Rosselló) formi part del projecte que el govern francès presentarà pròximament en un consell consagrat a la planificació territorial, previst el febrer.

Redacció
Redacció 13/01/2008

El president de la regió francesa de Llenguadoc-Rosselló, Georges Frêche, ha assegurat el finançament del tram Nimes-Montpeller malgrat l’oposició al projecte dels presidents socialistes dels departaments de Hérault (Montpeller) i Gard (Nimes), pertanyents a la regió de Llenguadoc-Rosselló.

El projecte representa 1.400 milions d’euros, finançats per l’Estat francès (745 milions), el gestor d’infraestructures ferroviàries francès RFF -equivalent a l’espanyol Adif- (140 milions), la Unió Europea (56 milions), Llenguadoc-Rosselló (270 milions), el departament de Hérault (60 milions), el departament de Gard (30 milions), l’aglomeració de Nimes (30 milions) i la de Montpeller (69 milions).

El Govern francès preveu que el trajecte Perpinyà-Figueres s’acabarà a final del 2009, el de Nimes-Montpeller el 2013, i només quedarà el tram Montpeller-Perpinyà, que es podria fer abans del 2020.