Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

Frankfurt: Catalunya aprofita per canviar la seva imatge de ‘sol i platja’ entre els alemanys

El sol i la platja no són els únics atractius que les terres catalanes poden oferir als turistes alemanys, ja que també destaquen les seves ofertes culturals, esportives o literàries. Aquest és el missatge que Turisme de Catalunya s’ha proposat transmetre a la Fira de Frankfurt, aprofitant que la cultura catalana n’és la convidada d’honor, amb un seguit d’iniciatives emmarcades en l’Any de Catalunya a Alemanya que han comptat amb un pressupost total d’1,3 milions d’euros. Així ho ha explicat el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, que ha visitat l’stand de Turisme de Catalunya aquest matí. A la tarda, presentarà el llibre ‘Willkommen in Katalonien’ de l’escriptor Jaume Subirana.

Redacció
Redacció 12/10/2007

Alemanya compta amb una població de més de 82 milions d’habitants, que tenen uns costums viatgers molt arrelats. Així, és el primer mercat turístic emissor d’Europa i el quart en importància per a Catalunya, amb 1,5 milions de turistes l’any. Des de fa uns anys, però, aquest sector s’ha estancat a causa del concepte de ‘sol i platja’ i una marcada estacionalitat que es concentra en les vacances d’estiu. ‘Portem un cert retard respecte a altres països del Nord, França o Anglaterra que sí que tenen un turisme de ciutat més consolidat’, ha assenyalat Huguet. I ha afegit, ‘estem amb el clixé típic de costa i ara hem d’aconseguir créixer per les puntes (a banda del període d’estiu) i allunyar-se del model de turisme de masses que ja ofereixen països com Turquia, Egipte i Carib.

Del que es tracta, ara, segons Huguet, és aconseguir que els turistes alemanys visitin Catalunya durant la resta de l’any i atraure’ls amb una oferta variada d’activitats, com podrien ser culturals o esportives. És per això que durant aquest any, i aprofitant aquests dies la presència a la Fira de Frankfurt, s’han endegat un seguit d’iniciatives que busquen precisament aquest objectiu. Entre elles, destaca els ‘viatges de familiarització’ amb els operadors més importants del país, periodistes i agents de viatges per mostrar-los la realitat de Catalunya, així com jornades promocionals a diferents ciutats alemanyes on s’han presentat l’oferta turística del país, entre d’altres.

La Fira del Llibre és un ‘bon moment’ per impulsar aquest turisme, ja que una fira del llibre com aquesta a escala internacional permet projectar una ‘imatge integral del país’ a través del que s’anomena ‘economia de la identitat’, que és la singularitat, ha explicat elc conseller. ‘Si vens llibres també vens turisme, i el mateix passa amb la gastronomia i els llibres’. ‘Tot aquest conjunt es retroalimenta i si un va bé, de rebot fa anar bé als altres’. Si bé encara és aviat per veure l’impacte d’aquesta campanya de promoció, alguns hotelers ja han afirmat percebre un augment del turisme alemany de ciutat. D’aquí uns dies, està previst que s’analitzi la presència de Catalunya en la premsa internacional per copsar l’efecte que ha tingut.