Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

El monestir de Sixena es podria haver carregat les obres en obrir-les abans d’hora

|

- Publicitat -
Així ho ha explicat al directe!cat Judit Verdaguer, experta en conservació preventiva d'art i apassionada de l'art medieval. Tal com s'ha vist avui a l'acte del monestir de Sixena, s'han exposat algunes obres, un greu error, segons Verdaguer. L'experta s'ha fixat en el sarcòfag exposat: “el protocol diu que quan mous obres de materials orgànics, com és la pintura sobre fusta, has de tenir l'obra dins la caixa almenys 24 hores abans d'exposar-la”.
 
Aquesta metodologia no s'hauria aplicat posant en risc la conservació de les obres. Segons Verdaguer, és molt important aquest període d'aclimatació “perquè l'obra no pateixi canvis bruscos de temperatura i humitat”. Ella mateixa explica que en moltes exposicions que ha coordinat amb material sensible i delicat de característiques similars “sempre es fa així”.
 
Caixes del revés
 
Tant el director del Museu Diocesà de Lleida, Josep Giralt, com l'experta Judit Verdaguer han posat de manifest que el trasllat per part de l'empresa no es va fer correctament, ja que algunes caixes no es manipulaven amb la verticalitat adequada. Verdaguer, en aquest sentit apunta: “hauria de saber quin tipus d'obra anava a dins per saber si el fet de girar-la li ha provocat degradacions. En tot cas, és una imatge nefasta de cara l'empresa que ha fet el moviment”.
 
D'altra banda, Giralt ha denunciat que la policia tenia pressa i això va fer que el trasllat no s'efectués de la millor manera possible. També ha denunciat que hi havia peces tan delicades que s'havia recomanat que no es moguessin de lloc. En declaracions a TV3 ha recordat que les caixes no es van moure com tocava:

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut