Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

El fracàs del carril VAO d’ICV i PSC a l’autopista C-58: la Generalitat ha de posar-hi tres carrils més

La Generalitat ha plantejat l'ampliació a tres carrils del tronc central de la C-58 entre Terrassa i Sabadell en sentit Barcelona, segons ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, aquest divendres i han confirmat a l'ACN fonts de Territori. El departament treballa en aquesta proposta per solucionar els col·lapses que pateix aquesta via al Vallès Occidental i les obres podrien començar a principis del 2017. El projecte també contempla l'habilitació de dos nous carrils de trenat per enllaçar amb l'AP-7 al Nus de Sant Pau, on s'acostumen a generar cues, i una nova calçada lateral de dos carrils entre Sant Quirze del Vallès i Terrassa en sentit Manresa.

Redacció
Redacció 12/03/2016
 
La C-58 que uneix el Vallès occidental amb Barcelona és una de les carreteres de tot l'Estat que pateix més caravanes i cues diàriament. Quan ICV estava al govern, va ser una prioritat la construcció d'un carril VAO (per a Vehicles d'Alta Ocupació) per incentivar a la gent a compartir cotxe. Inicialment només hi podien transitar vehicles amb tres o més persones. En comprovar que el carril estava completament buit, van rebaixar-ho a dos o més i a les motos.
 
Les obres, iniciades l'any 2008 van costar el doble del pressupostat inicialment ascendint a 81 milions d'euros cofinançats en un 50% per Tabasa i un altre 50% per fons comunitaris. Tot i la gran despesa, ara, pocs anys més tard, s'haurà d'ampliar, si o sí, l'autopista, que segueix col·lapsada durant les hores punta.