Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1053
La República

El conseller Huguet aposta per un turisme basat en la identitat

El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha apostat aquest dijous per promocionar un turisme basat en la identitat i que sigui ‘respectuós amb el medi ambient’, en contraposició d’un turisme de ‘masses’. Una de les actuacions que la Generalitat està portant a terme en aquesta línia és la ruta dels castells, que es duu a terme en algunes comarques de Ponent. El conseller republicà, que ha participat en una jornada de la Fundació Josep Irla, ha assegurat que aquest model és idoni per a les nacions sense Estat, com és el cas escocès, que també ha estat estudiat en aquesta jornada.

Redacció
Redacció 23/05/2008

Huguet ha participat aquest dijous en la jornada ‘Turisme i identitat’, organitzada per la Fundació Josep Irla, vinculada a ERC. En aquesta jornada hi ha participat el director i fundador de Team Tourist Consulting, l’escocès Roger Carter, que ha exposat diversos models de països que estan evolucionant cap a un model de turisme ‘respectuós amb el medi ambient, amb la seva identitat, i que busca el nou turista, el que busca experiència molt personalitzades i sortir de l’estàndard’, segons ha explicat Huguet. Entre aquests països s’hi inclou Escòcia.

El conseller ha explicat que aquest tipus de turisme, que fuig de les ‘masses’, té com a avantatge que ‘consumeix productes d’origen’ i que això ‘arrossega el sector agroalimentari, l’artesania, la indústria cultural i la moda, a diferència del gran turisme de masses’, que veu ‘molt poc sostenible’.

Entre les actuacions que Huguet ha destacat que la Generalitat està potenciant en aquesta direcció hi ha la Ruta dels Castells de la Marca, relacionats amb els ‘orígens de Catalunya’. En aquest sentit, ha explicat que s’està treballant en una ‘marca dels castells de la línia divisòria de la Catalunya Vella i la Nova’, entre les comarques de la Noguera i la Segarra. ‘Es podrà seguir un itinerari basat en factors històrics, personatges i fets centrats en l’edat mitjana’, ha destacat, tot afegint que es produirà en una zona que ‘no té tradició turística’, de manera que s’aposta per la ‘desconcentració a tot el territori del fenomen turístic basat en temes identitaris’.

Aquesta marca s’inclou en un projecte general d’una Ruta dels Castells, l’objectiu del qual és impulsar un gran projecte turístic d’abast nacional al voltant dels castells catalans. Entre altres projectes en aquesta línia, Huguet també ha destacat el suport a un pla de dinamització del turisme industrial o la posada en marxa, ‘en poques setmanes’, del primer tram del camí de Sant Jaume.