Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

El Comitè d’Usuaris de Renfe proposa bitllets trimestrals gratuïts després que arribi el TGV

Les entitats socials, veïnals i sindicals que composen el Comitè d’Usuaris de Renfe han proposat en la reunió que han mantingut aquesta tarda una compensació pels viatgers habituals de les línies de rodalies sud que han estat tallades i que suposaria l’abonament d’un bitllet trimestral gratuït a cada usuari que pugui demostrar que fa servir una d’aquestes línies regularment. La targeta T-trimestre es donaria als usuaris quan el TGV arribi a Barcelona, de manera que seria una mesura posterior a la gratuïtat de bitllets que va anunciar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i que ja està en marxa.

Redacció
Redacció 30/11/2007

Segons Eva Granados, secretària de Política Institucional d’UGT, ‘no és suficient la gratuïtat de la ministra’. El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, han dit que traslladaran aquesta proposta al Cecof i al secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlan.

Remacha ha dit que en la reunió també s’ha parlat de com s’enfocarà a partir d’ara la gratuïtat del servei que Renfe ja està donant en les línies afectades (C-2 sud, C-7 i C-10). La mesura es mantindrà fins a l’arribada del TGV, però les barreres d’entrada a les vies que fins ara estaven obertes s’aniran tancant progressivament. Els sistema de gratuïtat serà el mateix, és a dir, l’usuari rep un abonament i quan aquest s’esgota, en demana un altre gratuït i així successivament. La idea de tancar les portes d’accés ‘és per ordenar el sistema’, perquè ‘estem en un servei integrat i requereix d’un ordre’. Les targetes de Renfe són integrades amb altres serveis de transport de la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana, com ara Metro, autobusos i FGC.

Les entitats representants dels usuaris de Rodalies també han demanat que s’han de donar altres compensacions pel ‘deute social’ i que afectaran les millores del servei, com ara més freqüència de pas, millors estacions i més serveis. Alhora, Granados ha assenyalat una altra demanda que Nadal i Remacha traslladaran a Foment, i és la creació d’un foro social del Cecof, perquè aquestes entitats puguin tenir un espai on poder traslladar les demandes de millora que no tenen a veure específicament amb Renfe, com ara les millores en les inversions en la infraestructura.

Pel que fa al servei de regionals de Renfe, també s’ha demanat que hi hagi algun tipus de mecanisme de compensació.