De l’estudi se’n desprèn que el castellà és la llengua predominant en tots els consums culturals a Catalunya, menys en les exposicions i els espectacles. A més, els consumidors catalanoparlants consumeixen més oferta cultural, excepte música i videojocs. De fet, els qui tenen el català com a llengua habitual llegeixen un 35% de llibres en castellà mentre que els que tenen la castellà com a llengua habitual només llegeixen un 4% dels llibres en català. L’estudi conclou que tots els consums culturals han augmentat els darrers dos anys, però amb diferents intensitats. El consum de música només ha augmentat un 0,1%, però en canvi el consum de cinema ha pujat un 8,4%, el de concerts, un 7,2%, i el de videojocs, un 21,3%.
D’aquí se’n desprèn que la població que realitza algun tipus de consum cultural augmenta la freqüència i obre el ventall de sectors. Enfront d’això, el 4,7% de la població no realitza cap consum cultural: ni cinema, ni espectacles, ni concerts, ni exposicions, ni videojocs, ni llibres. Es tracta d’un perfil de dona, de més de 65 anys, jubilada, nascuda a la resta de l’estat, sense estudis, amb el castellà com a llengua habitual i de classe mitjana i mitjana-baixa.
L’augment per sectors
Pel que fa als llibres, ha disminuït un 7,2% els lectors d’un o dos llibres l’any i ha augmentat un 13% els lectors de cinc o més llibres. El 45% dels lectors han comprat el llibre en una botiga i el 0,9% l’han obtingut a través d’Internet. Per contra, a un 23,8% li han regalat i a un 16,6% li han deixat.
En cinema, ha baixat un 10,8% el nombre de persones que van al cinema amb més freqüència i ha augmentat un 7,5% el nombre dels qui hi van esporàdicament. El públic és majoritàriament jove, d’entre 18 i 29 anys. La major part de les pel•lícules són d’acció i comèdies i vistes en multicines.
En quant a música, ha baixat un 17,6% el nombre de persones que escolten música diàriament i ha augmentat un 42,3% el que n’escolta setmanalment. La meitat de la música escoltada prové de la ràdio, un 16,6% prové d’Internet i un 15,3%, comprada a la botiga. D’aquest últim percentatge, un 80% dels discs s’han comprat a la botiga tradicional.
Pel que fa als concerts, ha crescut un 15,9% el nombre de persones que assisteixen a concerts amb més freqüència i la meitat dels concerts als quals assisteixen els catalans són de música pop i rock, per darrere s’hi situen els concerts de cantautor, de música clàssica i d’orquestres. El 61% dels assistents han pagat per anar a un concert.
En els espectacles, ha crescut un 43,8% el nombre de persones que van a espectacles amb més freqüència i gairebé set de cada deus espectacles (66%) vistos a Catalunya són de teatre. El 85% dels espectadors ha pagat per anar a veure la funció.
Finalment, pel que fa a les exposicions, ha augmentat un 22,4% el nombre d’assistents a cinc o més exposicions. El 52% dels visitants ho han fet a museus, el 26% a sales d’exposicions, el 18% a galeries d’art i el 4% a altres llocs. El 45% dels visitants ha anat gratuïtament a les exposicions.