Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Educació calcula que podria triplicar les beques si el govern espanyol acceptés la seva proposta

|

- Publicitat -

‘La nostra preocupació és la sensació que no avancem correctament’, ha afirmat Maragall. ‘Tenim un sistema de beques articulat sobre la base d’unes condicions i una definició de drets escassíssima que no dóna satisfacció ni de lluny a les possibilitats i exigències d’una societat’ que ‘ha de disposar d’una eina central en els seus sistemes educatius’, ha afegit.

Pel conseller, ‘hi ha un incompliment manifest dels acords de la comissió bilateral’, aspecte que suposa ‘un retard inacceptable per desenvolupar una política de beques imprescindible per garantir l’equitat a Catalunya i l’objectiu d’incrementar els alumnes que cursen estudis postobligatoris’ ha dit el conseller Ernest Maragall. ‘És una pura qüestió de lleialtat institucional’, ha dit.

Publicitat

Ernest Maragall ha apuntat que observa ‘amb preocupació’ l’actitud dels representants del Ministeri d’Educació i Ciència, ‘que no semblen sentir-se afectats per les decisions de desplegament de l’Estatut’ en aquest terreny.

‘La política de beques ha de ser una política federal, tenint en compte una paritat real de les autonomies’, ha afirmat Maragall. Ha constatat que ‘és especialment urgent que es pugui avançar i formular propostes i conclusions de manera immediata’ i Ha dit que els representats estatals ‘han incomplert el termini del 31 de desembre de 2007 per presentar una direcció definida’. Maragall també ha comentat que caldrà esperar que al gener tinguin una proposta ‘clara’ que permeti ‘avançar definitivament en la direcció correcta’ i deixi ‘temps suficient per consensuar-la’ i que ‘entri en vigor el pròxim curs’.

El conseller d’Educació ha recordat que ‘han calgut almenys sis anys per donar compliment a la sentència del Tribunal Constitucional que traspassava a les comunitats autònomes la gestió de les beques’. Tot i això, ha apuntat que ‘no sembla que calgui anar gaire enllà per ser conscient que l’administració que té assumides totes les competències educatives tingui també la possibilitat de disposar de recursos adequats i eines de decisió per poder construir una autèntica política de beques’. En aquest sentit, ha dit que els objectius han de ser la ‘cohesió’, l”equitat’ i l”excel·lència’ en el conjunt del sistema.

Des del mateix departament s’ha exposat que actualment només el 61,5% dels estudiants catalans que finalitzen l’ESO, cursen estudis postobligatoris. A més, s’ha insistit en què la política de beques és una de les peces importants per acostar-se als objectius de Lisboa que fixen en el 85% el percentatge de població amb estudis postobligatoris.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut