Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024
Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024

CiU vol impulsar un front comú de tots els alcaldes gironins afectats pel ‘mal servei’ de Renfe

|

- Publicitat -

‘Constatem que la capacitat d’influència del Govern i dels usuaris sobre el Ministeri de Foment i Renfe és nul·la’, ha lamentat l’alcalde de Figueres, que ha demanat que tots els alcaldes de les comarques gironines, siguin del color polític que siguin, s’ajuntin en aquesta iniciativa per millorar el servei de tren. ‘Aquesta mobilització guanya credibilitat si la fem tots els alcaldes de la demarcació de Girona. Jo crec que aquesta no és una qüestió de partits sinó d’estar al costat dels ciutadans’, ha reflexionat Vila, que ha anunciat que ja s’ha iniciat els contactes amb els batlles de la demarcació per formalitzar ‘la setmana que ve’ aquesta petició de reunió amb la ministra de Foment.

Paral·lelament, des de CiU també s’ha anunciat que el proper dimecres 25 de març es farà una interpel·lació al Congrés a la ministra Magdalena Álvarez ‘per interrogar-la sobre el col·lapse del servei de tren a les comarques gironines’, ha comentat el diputat Jordi Xuclà, que considera ridícul que en vint anys la durada del viatge entre Girona i Barcelona no hagi fet més que allargar-se en comptes d’escurçar-se. ‘L’any 87 es tardava 59 minuts i ara ja estem pels volts de la hora i mitja’, ha calculat amb ironia Xuclà, que ha recordat que cap de les mesures que es varen prendre el passat mes d’octubre a la comissió de Foment al Congrés s’han dut a terme.

Publicitat

‘Els tres grans objectius de millora que es varen assolir a la línia entre Figueres i Barcelona eren trens fins a mitjanit, una freqüència de combois cada 30 minuts en les hores punta i que es considerés el retorn d’indemnitzacions pels retards de més de 15 minuts dels trens de la línia’, ha enumerat el diputat al Congrés. ‘Tot això està aprovat des del mes d’octubre i estem a mes de març i encara res s’ha acomplert’, ha criticat Xuclà. Igualment crític s’ha mostrat el president de la federació de Convergència i diputat al Parlament, Eudald Casadesús, que ha assenyalat que els usuaris del tren ‘no són tractats com a clients sinó com a subordinats’ per part de Renfe.

‘Només cal veure les respostes que donen a les demandes dels usuaris gironins’, ha puntualitzat Casadesús, que ha assegurat que des de la federació nacionalista ‘comprenen i entenen’ la radicalització de la plataforma d’usuaris de Renfe, que aquest dilluns tallarà la via a l’alçada de Sant Celoni per reclamar un millor servei de trens. ‘Arriba un moment que la gent acaba la paciència i nosaltres entenem que els usuaris de Renfe hagin pres aquesta decisió’, ha afegit el diputat de CiU al Parlament, que ha recordat com davant l’última protesta dels usuaris, que es varen negar a ensenyar el bitllet, la resposta de Renfe va ser aturar el tren i avisar els Mossos.

‘La gent és pacient però amb aquesta actitud i el maltracte vers els usuaris no és estrany que sigui la gota que fa vessar el vas’, ha comentat Casadesús. ‘Si Renfe fos una empresa privada i amb competència ja hauria d’haver tancat les portes fa temps’, ha finalitzat el president de la federació de Convergència de les comarques gironines.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut