Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024
Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024

La Costa Brava, el tren, el ciutadà i el turisme

|

- Publicitat -

A la Costa Brava en particular i a tot Catalunya en general existeix, avui en dia, un ampli consens que ve a dir que cal millorar (més qualitat i potser menys quantitat), desestasionalitzar i fer molt més sostenible aquesta “riquesa comuna” anomenada turisme. El problema fons és com es fa això a la pràctica, com s'executa tot plegat

Doncs bé considero que, especialment per la Costa Brava, amb molta més voluntat política i ciutadana, -amb un ampli consens i treball previ en què haurien de ser presents els ajuntament, els consells comarcals (especialment els de L'Alt Empordà, Baix Empordà, el Gironès i la Selva), la Diputació de Girona, el Govern català , el Govern espanyol, les associacions d'usuaris i de defensa del ferrocarril convencional, els sindicats , les organitzacions empresarials i les associacions de comerciants- el tren convencional de les línies R11 I RG1 està destinat a jugar un paper molt més destacat que es podria resumir en sis punts bàsics.

Publicitat

1 Consolidar, augmentar i millorar interconnexionsferroviàries entre Portbou-Cervera de la Marenda ( amb una plena comunicació en els càrrecs polítics i administratius del Nord i el Sud del Pirineus).

2. Millora integral de la intermodalitat de les estacions d'enllaç, com són (haurien de ser), en el tram entre Massanet de la Selva i Portbou/Cervera de la Marenda : Llançà, Vilajuïga, Camallera, Flaçà, Caldes de Malavella i Blanes.

3. Politica de tarifes i preus més justa, realista i ambiciosa. No és possible que la tarifa mínima costi 2 euros ; es una veritable aberració que per exemple un bitllet d'anasa i tornada entre vilajuïga i Figueres costi 4 euros. Incentivar i publicitar molt més els diversos abonaments com per exemple el Bono 10, l'abonament mensual o l'abonament trimestral; preus més reduïts per als col•lectius preecaris , en línia de com es fa actualment amb els jubilats i l'anomenada targeta daurada.

4. Millora general del manteniment de la infrestructura, sobretot de la via i la catenària.

5. Dotar totes les estacions de WIFI gratuït i millorar la informacio en les dues llengües oficials de Catalunya i en diverses llengues estrangeres -especialment en anglès i francès- al ciutada i al turista en general.

6. Què les ciutats de Figueres i Girona “tinguin” un un papel molt més proactiu en relació amb el turisme, la mobilitat sostenible i el tren convencional.

Josep M. Loste
Portaveu de Defensem el Tren de l'Empordà

Publicitat

Opinió

Minut a Minut