Edició 2947

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 20 de agost del 2026

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 20 de agost del 2026

Condemnat per narcotràfic l’agent dels Mossos que espiava per a la Guàrdia Civil l’1-O

L'agent, que també va fer-se conegut per la seva afinitat amb Vox, té pendent un altre judici per blanqueig de capitals

|

- Publicitat -

L’agent dels Mossos d’Esquadra que l’any 2017 va fer de talp i espiava per a la Guàrdia Civil abans i durant el referèndum de l’1-O ha estat condemnat per narcotràfic, segons ha avançat Quico Sallés a ‘El Món‘. Concretament, l’han condemnat a 7 anys i sis mesos de presó, aixi com a pagar una multa de 28.000.000 euros, per haver sigut un “cooperador necessari en un delicte de tràfic de drogues que implica una substància que causa un greu perjudici a la salut, sense circumstàncies atenuants o agreujants que afectin la responsabilitat penal”, segons la sentència judicial a la qual ha tingut accés ‘El Món‘. A més a més, el mateix agent té pendent un altre judici per blanqueig de capitalsEs tracta del mateix agent va fer-se conegut per haver simpatitzat amb l’extrema dreta de Vox. 

Publicitat

L’agent condemnat és l’agent que va declarar com a testimoni protegit durant el judici de l’1-O. Allà, va declarar que els Mossos tenien ordres de controlar la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, detallant la suposada orientació ideològica d’alguns comandaments de la policia catalana. Per exemple, d’un inspector (a qui òbviament va identificar), va assegurar que tenia “una estelada al despatx”, i d’un altre afirmava que era “activista de l’ANC”.

L’agent va ser detingut l’any 2024, en una operació conjunta dels Mossos i la Guàrdia Civil contra el blanqueig de capital. Va quedar en llibertat provisional, tot i que l’autoritat judicial va acordara retirada de passaport, la prohibició de sortir del país i la personació periòdica als jutjats quan pertoqui.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí