ERC exigeix que la comissaria de Via Laietana sigui un centre de memòria històrica: “Esborrarem la petja de Franco”

Rufián assegura que Trias vol governar Barcelona "per salvar un partit" i que Maragall ho vol per "salvar la ciutat"

|

- Publicitat -

“Esborrarem la petja de Franco”. El candidat d’ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha tornat a exigir que la comissaria de Via Laietana sigui un centre de memòria històrica. En un contacte amb la premsa davant l’edifici, aquest dijous a la tarda, Maragall ha afegit que la comissaria ha de deixar de ser “imatge de l’acció policial, la tortura i el dolor” per a tanta ciutadania, a més de “símbol de repressió i opressió”.

A Maragall l’ha acompanyat el líder d’ERC a Madrid i candidat a Santa Coloma de Gramenet, Gabriel Rufián, que ha assegurat que el cap de llista de Junts a Barcelona, Xavier Trias, vol governar “per salvar un partit”, i que en canvi Maragall ho vol fer per “salvar la ciutat”.

Publicitat

Maragall ha reclamat una “mínima dignitat democràtica” a qui tingui responsabilitats al capdavant de les institucions de l’Estat per modificar el sentit de la comissaria. Així mateix, Rufián ha apuntat que l’alcaldessa de Barcelona i candidata de BComú, Ada Colau, “no ha fet res” per canviar la comissaria.

>

El líder republicà a Madrid ha recordat que, en aquesta comissaria, la Gestapo ensenyava tàctiques i tècniques de tortura i agressió a la policia secreta del franquisme.

Et pot interessar  'Ara Igualada', la candidatura unitària d'ERC, la CUP i els Comuns de cara les pròximes eleccions municipals
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí