Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

El sector del taxi surt al carrer fent una marxa lenta pel centre de Barcelona com a protesta contra Free Now i les plataformes VTC

|

- Publicitat -

Els taxistes tornen a manifestarse aquest dimarts,  17 de gener, per protestar contra les plataformes VTC, com Bolt i Uber, i multinacionals com Free Now, a qui acusen de voler alterar els preus regulats de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET). Convocat per Élite Taxi i el Sindicat del Taxi de Catalunya, el col·lectiu iniciarà una nova marxa lenta que començarà al voltant de dos quarts d’onze del matí a la Plaça Espanya i enfilarà la Gran Via fins a Plaça Catalunya, on farà una aturada davant la seu de Free Now. Després, seguirà pels carrers Fontanella i Trafalgar fins a Arc del Triomf, amb la intenció d’arribar al Parlament, on ha demanat reunir-se amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller de Territori, Juli Fernández.

Els taxistes estan convocats a dos quarts de deu del matí a les Torres Venecianes, on es reuniran durant una hora per iniciar junts la marxa lenta, que, a diferència d’altres ocasions, evitarà la Via Laietana ja que actualment es troba en obres.

Publicitat

El sector vol demanar a la Generalitat que inclogui mesures perquè les plataformes com Free Now, Bolt i Uber, que a Barcelona ofereix servei d’intermediació entre usuaris i taxistes, no alterin els preus regulats per l’IMET. Segons el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, l’empresa Free Now “s’inventa suplements que només estan al seu cap”.

Mentrestant, la multinacional estoniana Bolt ha anunciat que aquest dimarts oferirà trajectes gratuïts a Barcelona coincidint amb la protesta dels taxistes. En un comunicat, la companyia va criticar aquest dilluns que la mobilització pretén “enfrontar dos sectors”, com el taxi i les VTC. “Les autoritats s’han entestat en enfrontar a dos sectors, els taxis i les VTC, que poden i han de conviure pacíficament”, va assenyalar el president de Movea, Eduardo Martín.

Pel que fa Free Now, els taxistes denuncien que la multinacional continua amb la seva intenció de voler cobrar 80 cèntims com a ‘càrrec de servei’ i una altra quantitat entre els 5 cèntims i l’euro i mig en concepte de ‘càrrec d’alta demanda’, mesures que l’IMET va demanar retirar en trobar-se fora de les tarifes regulades per l’organisme. De fet, un informe de l’empresa admet que no aplicar aquests càrrecs suposarà un “perjudici irreversible” i es traduirà en una pèrdua d’ingressos de 3 milions d’euros entre l’11 d’agost passat i el 31 de desembre d’aquest any. El document recull que una desviació pressupostària com aquesta per al 2023 deixaria la filial espanyola de Free Now en una situació “completament inassumible per als accionistes en un moment en què el sector està en un moment de recerca de rendibilitat i el creixement sostenible”.

Et pot interessar  El jutjat cita a declarar els quatre manifestants denunciats pels Mossos durant la protesta contra Felip VI a Caldes

L’ISE en el punt de mira

Els taxistes també tenen previst celebrar una assemblea al llarg del dia per decidir un possible calendari d’aturades que podrien afectar de ple la fira audiovisual ISE, que té previst rebre la visita de més de 40.000 assistents entre el 31 de gener i el 3 de febrer. A banda, el col·lectiu també denuncia que la Guàrdia Urbana no està actuant prou contra les VTC que no podrien circular d’acord amb els requisits inclosos en el decret que regula el sector aprovat fa uns mesos.

Les VTC tradicionals també faran una marxa lenta

La manifestació dels taxistes contra Free Now, Bolt i Uber no serà l’única d’aquest dimarts al matí. El sector de les VTC tradicionals ha organitzat una marxa lenta, que començarà a l’aeroport entre les vuit i dos quarts de nou del matí, i que es desplaçarà al Servei Territorial de Transports de Barcelona primer i al Departament de Territori després.

Entre d’altres, les VTC tradicionals protestaran pels requisits inclosos en el decret llei, com per exemple determinats requisits pensats per a les VTC de plataforma o errors administratius que han deixat alguns conductors en un buit legal després que l’administració hagi trigat setmanes en tramitar visats necessaris per operar el servei.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut