Dimarts, 21 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

Uriach ven el seu negoci B2B a un fons d’inversió per enfocar-se en el sector de Natural Consumer Healthcare

ACN Barcelona.-La farmacèutica Uriach ha anunciat la venda del seu negoci B2B al fons d’inversió espanyol MCH PE junt amb un grup de Family Offices desvinculades del sector, segons ha […]

Avatar
Agències 13/09/2021

ACN Barcelona.-La farmacèutica Uriach ha anunciat la venda del seu negoci B2B al fons d’inversió espanyol MCH PE junt amb un grup de Family Offices desvinculades del sector, segons ha explicat el conseller delegat de la companyia, Oriol Segarra. L’acord inclou el traspàs de les dues plantes d’Urquima a Sant Fost de Campsentelles, dedicada al 100% a la fabricació de principis actius per al negoci B2B, i de Palau-Solità i Plegamans, que agrupa un 80% de la seva producció B2B. En aquesta darrera, Uriach hi podrà seguir treballant en la seva divisió de Consumer Healthcare després d’acordar-ho amb la nova propietat. L’operació també implica que els 400 treballadors de la divisió B2B d’Uriach es mantinguin a la nova empresa amb les mateixes condicions.

El negoci B2B d’Uriach està centrat en la fabricació, I+D, llicència i subministrament de productes farmacèutics i en el negoci de Noves Mol·lècules, Genèrics i Fabricació a Tercers, activitats que ara passarà a assumir el fons MCH PE. Segarra ha eludit donar xifres de l’operació, tancada a finals d’agost, per motius de confidencialitat i ha explicat que amb la sortida d’aquesta divisió els plans de l’empresa passen ara per tancar aquest any amb una facturació d’entre 235 i els 240 milions d’euros davant els 300 MEUR que contemplava el pla estratègic. De no haver-se dut a terme, el conseller delegat ha deixar clar que s’haguessin superat “amb escreix”.En aquest sentit, Segarra ha apuntat que es tracta d’una xifra superior a la de l’any passat perquè ja incorpora l’activitat de Sidroga, que Uriach va incorporar fa uns mesos. Segarra ha admès que aquesta adquisició ja formava part de l’estratègia de concentrar-se en el sector CHC i que Sidroga ve a omplir part del buit que ara deixa la divisió B2B.De cara al 2025, la companyia espera doblar la facturació i arribar als 450 o 500 milions d’euros, un objectiu que implicarà ampliar la presència de l’empresa en altres països i a fer noves adquisicions. En qualsevol cas, Segarra ha descartat que n’hi hagi cap a curt termini després de la compra de Sidroga i la venda de la divisió B2B. El conseller delegat de la farmacèutica ha remarcat que la situació financera de l’empresa és “molt sòlida” i que no té un “deute rellevant”. “A partir d’aquí, les capacitats de creixement dependrà del tipus d’adquisicions que trobem”; ha comentat.Segarra ha assenyalat que aquest era el moment adequat per dur a terme l’operació ja que per continuar sent competitius en la divisió B2B calien grans inversions al mateix temps que el pes d’aquest negoci a l’empresa era menor. Per això, el directiu ha comentat que hi havia l’alternativa d’aplicar aquestes inversions a costa del negoci CHC, opció descartada per l’empresa; que si no es feia se’n podia condicionar la seva viabilitat o sinó trobar un tercer que se’n fes càrrec, com final ha estat.L’adquisició del negoci B2B d’Uriach, però, encara no és una realitat ja que les parts estan pendents de diferents tràmits i comunicacions amb les autoritats de la competència. L’acord també inclou que la seu de la farmacèutica catalana es mantingui un temps més a Palau-Solità i Plegamans fins que a mig termini es traslladi a una altra ubicació, que Segarra confirmat que seria als voltants de Barcelona.El conseller delegat ha garantit que els 420 treballadors de B2B podran seguir a l’empresa, així com els que es quedi d’Uriach, i que la tendència més aviat serà augmentar plantilla.Segarra ha destacat també que Uriach és una del es principals empreses en CHC d’Europa i que es troba present en la gran majoria de països, tot i que encara té pendent entrar a França. “La nostra visió és la d’acabar de consolidar el lideratge a Europa en CHC, el que ens portarà a doblar la nostra mida”, ha assegurat.”Ara l’empresa és molt més lleugera, àgil i flexible que pot fer front millor als canvis que la tecnologia, disrupcions i les tendències que generen les noves generacions que podem aprofitar”; ha continuat Segarra, en una roda de premsa aquest matí per explicar l’operació de venda del negoci B2B.