Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

Torrent fa una crida a “transformar” el sector turístic per fer-lo “compatible” amb les demandes del segle XXI

ACN Barcelona.-El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha fet una crida a “transformar” el sector turístic per fer-lo “compatible” amb les exigències del segle XXI. “La nostra voluntat de […]

Avatar
Agències 22/06/2021

ACN Barcelona.-El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha fet una crida a “transformar” el sector turístic per fer-lo “compatible” amb les exigències del segle XXI. “La nostra voluntat de futur, la nostra vocació, gairebé diria que la nostra obsessió, ha de ser consolidar elements imprescindibles com la sostenibilitat o la resiliència”, ha assegurat en l’acte d’inauguració de la novena edició del Fòrum TurisTIC, organitzat pel centre tecnològic Eurecat. En la seva intervenció, el conseller també ha destacat la importància de les noves tecnologies a l’hora de definir un “nou model turístic” més sostenible, tant des del punt de vista mediambiental com en l’àmbit social i cultural.

El titular del Departament d’Empresa i Treball ha incidit en la importància de “desestacionalitzar” el turisme i centrar-se en la sostenibilitat i la innovació com dos “eixos fonamentals” de caràcter econòmic, social i polític. El conseller ha assegurat que les noves tecnologies són “importants” per definir un “nou model turístic”. Alhora, aquestes comporten l’aparició de nous “epítets”, com la figura del nòmada digital, que genera nous comportaments als quals el sector ha de saber-se adaptar.En aquest sentit, el conseller ha destacat la importància de trobar “estratègies” per fer més atractiva, àgil i eficient l’experiència dels visitants i “parametritzar” els comportaments per generar millores de cara al futur. “És imprescindible que la transició digital impliqui una intensa vocació per la innovació”, ha assegurat. Torrent ha afirmat que és “fonamental” relacionar “amb més intensitat i de manera més productiva”, les noves tecnologies, la digitalització i el turisme. “Volem crear un ecosistema d’empreses i ‘startups’ consolidades que coneguin els reptes de turisme i capaces de treballar per oferir solucions per ser més competitius i sostenibles”, ha subratllat. A l’acte també hi ha intervingut la diputada delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido; el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, i el vicepresident d’Eurecat, Jaume Ferrús. Els tres ponents han destacat “l’oportunitat” generada pels fons europeus i la importància del turisme com un “sector tractor” per a l’economia. Garrido ha fet una crida a aprofitar els fons Next Generation per fer “apostes importants, interioritzades, fermes i que vagin a la realitat dels canvis substancials del sector”.Per la seva banda, Marcé ha repassat els reptes de la ciutat de Barcelona i ha destacat la importància de diferenciar el turisme urbà i vacacional per evitar que els efectes de la “massificació” de turistes evitin les “grans virtuts” de l’economia de visitants. Així mateix, ha remarcat la necessitat d’establir una relació “clara” entre la capacitat d’atracció de Barcelona i els destins turístics de tot el territori. En aquest sentit s’ha pronunciat també el vicepresident d’Eurecat, que ha reclamat “sinèrgies” entre el turisme de Barcelona i la resta de territoris de Catalunya.