Dijous, 22 d'octubre de 2020 - Edició 819
La República

‘Possessor Uncut’ de Brandon Cronenberg, millor pel·lícula i millor director del 53è Festival de cinema de Sitges

ACN Sitges.-La sanguinària ‘Possessor Uncut’ de Brandon Cronenberg, fill del popular director David Croneberg, ha estat la gran triomfadora de la 53a edició del Festival de Sitges al guanyar els […]

Avatar
Agències 17/10/2020

ACN Sitges.-La sanguinària ‘Possessor Uncut’ de Brandon Cronenberg, fill del popular director David Croneberg, ha estat la gran triomfadora de la 53a edició del Festival de Sitges al guanyar els premis a millor pel·lícula fantàstica a competició i millor director. L’altra nom destacat és la francesa ‘La nuée’ de Just Philippot, que ha guanyat el premi especial del jurat i la seva protagonista, Suliane Brahim, el guardó a la millor interpretació femenina. La millor interpretació masculina ha estat per Grégoire Ludig i David Marsais de ‘Mandibules’. ‘The Dark and The Wicked’ ha rebut els guardons a millor fotografia i una menció per l’actriu Marin Ireland. El gran premi del públic a millor pel·lícula ha estat per ‘La vampira de Barcelona’ de Lluís Danés.

Tasya Vos, la protagonista del film ‘Possessor Uncut’, treballa en una organització secreta, que utilitza tecnologia d’implants cerebrals per ocupar els cossos d’altres persones amb la finalitat de dur-les a cometre assassinats. Aviat, la Tasya no només experimenta les seqüeles d’aquesta cruel tasca, sinó que troba un hoste més complex que de costum. Brandon Cronenberg ha tornat a Sitges amb aquest thriller amb actors de la talla de Andrea Riseborough, Christopher Abbott i Jennifer Jason Leigh. El 2012 Cronenberg va guanyar el premi al millor director revelació a Sitges per ‘Antiviral’. El 2019 va estrenar a la Setmana de la Crítica de Canes el curt ‘Please Speak Continuously and Describe Your Experiences as They Come to You’.L’altre film destacat del palmarès és ‘La nuée’. Par salvar la seva granja de la fallida, una mare soltera cria llagostes comestibles, però desenvolupa un estrany lligam obsessiu amb elles que la portarà a enfrontar-se als pagesos de la regió i als seus propis fills, que ja no la reconeixen. El seu director, Just Philippot, va destacar que l’objectiu de la protagonista és treure profit de la naturalesa per una bona raó. En aquest sentit, va assenyalar que quan ella destrueix la naturalesa es una referència a com les persones destrueixen la naturalesa i “després passen casos com la covid-19”.El jurat Borja Crespo, membre del jurat del Festival de cinema de Sitges, ha assegurat que sense cap mena de dubtes ‘Possessor Uncut’ li ha semblat la millor pel·lícula amb diferència. “Estava molt per sobre de la majoria de pel·lícules per la seva veu pròpia i per no tallar-se a l’utilitzar alguns recursos de violència explícita. M’ha semblat inquietant i pertorbadora”. Ha reconegut que no han hagut de negociar en excés entres els membres del jurat. David Matamoros, del jurat, ha remarcat que el film t’atrapa i quan s’està davant “un fenomen com aquest” només es pot donar les gràcies al seu director. Crespo també ha remarcat que s’hagi premiat ‘La nuée’, que està entre les principals i té “una veu molt especial i un element fantàstic que crida molt l’atenció”. L’actriu Juana Acosta ha remarcat l’aposta per ‘La nuée’. ‘La vampira de Barcelona’El gran premi del públic a millor pel·lícula ha estat per ‘La vampira de Barcelona’ de Lluís Danés. Crespo ha dit que el premi del públic s’ha de tenir en compte i va bé per una pel·lícula guanyar el guardó. “Com a jurat personalment no és una pel·lícula que em cridés l’atenció, n’hi havia d’altres que anaven més enllà”. De fet, ha admès que esperaven que guanyés ‘Mandibules’. Altres premis El premi al millor guió ha estat per Márk Bodzsár, Juli Jakab i István Tasnádi pel seu treball a ‘Comrade Drakulich’. En aquesta edició del Festival de Sitges també s’ha premiat a ‘Mosquito State’ a millors efectes especials; Bingen Mendizábal i Koldo Uriarte, de la coproducció catalana ‘Baby’, a la millor música. ‘The Luggage’ de Tsai Yi-fen ha guanyat el premi a millor curtmetratge. Enguany hi ha tres mencions del jurat: la primera, per l’actriu Marin Ireland de ‘The Dark and The Wicked’, la segona, pel curtmetratge ‘Rutina: La prohibición’ i la tercera, per la directora de ‘Relic’, Natalie Erika James. En l’apartat de Noves Visions, ha guanyat el premi al millor curtmetratge ‘Luz Distante – Parte 1, Les deseventurades’ de Santiago Reale i millor pel·lícula, ‘My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To’ de Jonathan Cuartas. Mentre que la Millor Pel·lícula Sitges Documenta ha estat ‘Ivan, O Terrível’ de Mario Abbade. El premi al millor film Blood Window l’ha rebut ‘High Tide’ (‘Marea alta’) de Verónica Chen i el premi Brigadoon Paul Naschy al millor curtmetratge, per ‘Horrorscope’ de Pol Diggler. Premi de la crítica El premi de la crítica José Luis Guarner ha estat per ‘Teddy’ de Ludovic Boukherma i Zoran Boukherma i el premi Citizen Kane a la direcció revelació, per Jonathan Cuartas i el seu treball ‘My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To’. ‘She Dies Tomorrow’ ha rebut el premi Jurat Carnet Jove al millor llargmetratge de gènere fantàstic; ‘Seven Days War’, millor pel·lícula Anima’t i ‘Red Rover’, millor curtmetratge Anima’t. Valoració del festivalEl director del Festival de Sitges, Ángel Sala, ha explicat que ha estat una edició difícil, però amb una edició amb molta seguretat i on han après a fer coses que mai s’havien produït amb diferents escenaris. “Ens ha donat un exercici de fer quatre festivals en un i ca de cara el futur és un gran entreteniment”, ha apuntat. Sobre l’apartat en línia del festival, Sala ha valorat positivament la iniciativa: “Estem cobrint els objectius plantejats de recaptació amb uns 44.000 euros en la plataforma en línia i a part hem tingut una resposta positiva”.

Relacionats