Edició 2121

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 16 de maig del 2024
Edició 2121

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 16 de maig del 2024

Pat Metheny, Maria Schneider, John Scofield, Miguel Poveda i Rita Payés actuaran al 56è Festival de Jazz de Barcelona

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Pat Metheny, Kamasi Washington, Maria Schneider, Miguel Poveda, Rita Payés, John Scofield, Zakir Hussain, Dave Holland, Chris Potter, Fred Hersch, Paquito D’Rivera, Joe Lovano, Andrea Motis i Judit Neddermann són alguns dels grans noms confirmats del 56è Festival de Jazz de Barcelona, que s’han anunciat aquest dilluns. El saxofonista Kamasi Washington obrirà els concerts de tardor el 6 d’octubre a Razzmatazz amb la presentació del disc ‘Fearless Movement’. El certamen tindrà un pròleg al juliol amb Laufey a Barcelona i l’estrena del quart disc de Michel Camilo i Tomatito, ‘Spain Forever Again’, al Teatre-Auditori Sant Cugat.

En aquesta edició, Pat Metheny torna amb un recital de guitarra en solitari i la presentació d’un altre disc, ‘MoonDial’, mentre que John Scofield també presenta un recital només ell sol a l’escenari. D’altra banda, la trombonista i cantant Rita Payés serà la protagonista del Retrat d’Artista amb cinc concerts. Un d’ells l’estrena de la seva versió d”El amor brujo’, de Manuel de Falla, al costat de la Camerata Penedès, i un altre la seva participació en la Clasijazz Big Band dirigida per Maria Schneider.

Publicitat

<strong>Representació de música cubana</strong>

La música cubana tindrà tres representants, encapçalats per l’homenatge que faran a Bebo Valdés el seu net Cucurucho (pianista fill de la seva filla Miriam) i el contrabaixista Javier Colina. L’afrofunk de Cimafunk i la música de cambra proposada pel duo format pel saxofonista Paquito D’Rivera i el pianista Pepe Rivero completen la trilogia. A més, cinc anys després del seu primer concert a Barcelona, torna el trio Crosscurrents, format per Zakir Hussain, Dave Holland i Chris Potter.

<strong>Andrea Motis i els seus convidats</strong>

Andrea Motis torna al Palau de la Música amb el seu nou trio: Temblor, més convidats especials. Entre aquests hi haurà Michael League, líder i fundador de Snarky Puppy; i ja s’han confirmat també Pascuala Ilabaca, així com el prestigiós violoncel·lista Jaques Morelenbaum, entre un seguit de noms que s’acabaran d’anunciar més endavant.

Per la seva part, la Sant Andreu Jazz Band proposa aquest any un homenatge a un dels grans cantants de la història, Frank Sinatra, amb un espectacle d’encàrrec: ‘Fly Me to the Moon’. El Conservatori del Liceu acull, entre d’altres, concerts i classes magistrals de Fred Hersch, Anat Cohen, Nduduzo Makhathini, Joe Lovano i Maria Schneider.

Pel que fa al guitarrista Chicuelo i el pianista Marco Mezquida, presentaran el seu tercer disc conjunt – encara sense títol – i, la cantant Judit Neddermann posarà punt final a la gira del seu últim disc, ‘LAR’.

<strong>Accent flamenc amb De Cajón!</strong>

La sèrie flamenca De Cajón! proposa, de moment, artistes com Israel Fernández, Miguel Poveda amb el seu projecte dedicat al ‘Poema del cante jondo’ de Federico García Lorca, la zambomba ‘Así canta Jerez’ i un homenatge a Paco de Lucía a càrrec del Chano Domínguez Sexteto.

L’apartat ‘Finestres’, música més enllà del jazz, convida en aquesta nova proposta dos pianistes singulars. El debut al Liceu del pianista Sofiane Pamart i la primera vegada a Catalunya d’un altre gran nom dels anomenats neoclàssics, Tony Ann, un fenomen a les plataformes de streaming.

<strong>La mirada posada en el 60è aniversari</strong>

Durant la presentació que s’ha fet aquest matí, Tito Ramoneda, de The Project, ha assegurat que el certamen és un projecte “consolidat” que es manté “viu” i que compta amb la “capacitat de sorprendre” en cada edició que es programa. D’altra banda, ha afegit que ja tenen la mirada posada en els 60 anys del festival com una de les principals “metes”. “Es tracta d’un projecte on volem que tothom se senti integrat i que sigui participatiu i transversal”, ha subratllat Ramoneda.

També ha insistit que el jazz no és una música “efímera”, i que precisament aquesta característica la porta a congregar milers d’espectadors en cada una de les seves edicions. D’altra banda, ha valorat positivament que es tracti d’un gènere “transversal”, i “en construcció” que permet incorporar altres gèneres musicals tal com ha demostrat en “moltes ocasions”.

<strong>Un festival sostingut pel mateix públic</strong>

Pel que fa a les xifres, el director artístic del festival, Joan Anton Cararach, ha apuntat que en quant als concerts del pròleg, la venda d’entrades ja oscil·la entre un 80 i un 60%. Un fet que els fa pensar que de cara a l’estiu s’acabaran d’emplenar. Els recitals anunciats i programats per la tardor ja compten amb un 30% de les entrades venudes.

De fet Cararach ha recordat que els ingressos del festival provenen a través del públic i que les entrades superen els patrocinis. Concretament, un 60% prové d’aquesta venda, un 16% de subvencions, mentre que la resta es completa amb patrocinis privats. “Tenim moltes referències però sobretot ens emmirallem en Barcelona mateix, ja que som un dels pocs festivals privats que existeixen a Europa gràcies al públic català, que va als concerts i sosté el certamen”, ha conclòs.

El director artístic també ha volgut ressaltar el talent que es pot trobar a Barcelona i el teixit que es crea al seu voltant. “Les sales, el públic, l’audiència, els estudiants, les escoles… tot això fa una suma de la qual el festival és una part més, aquesta cabuderia que el fa especial”, ha celebrat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió