Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024

Neix Avikor, una plataforma per fomentar l’ús de combustible sostenible en l’aviació

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Aeroport de Barcelona ha acollit aquest dimarts la presentació d’Avikor, una nova plataforma web que vol fomentar l’ús del combustible sostenible a l’aviació. El passatger de qualsevol línia aèria que viatgi des de l’Aeroport del Prat o de Madrid-Barajas pot introduir el codi del seu vol, pagar un sobrecost al bitllet (amb litres de biocombustible –SAF en les seves sigles en anglès- que es posaran a l’avió) i així contribuir a reduir les emissions de CO2. “En un trajecte entre Madrid i Barcelona, si vols contribuir un 100% a fer-lo sostenible pagaràs uns 35 euros de més. Si la teva contribució vol ser del 50%, lògicament el sobrepreu serà la meitat”, ha afirmat el conseller delegat d’Exolum, Jorge Lanza.

“En un vol entre Barcelona i Londres, com que es necessiten més litres de combustible, es pagaria uns 90 euros de més al bitllet per fer un viatge 100% sostenible”, ha calculat Lanza. “Hem de ser conscients que tots generem, directa o indirectament, una petjada de carboni i que reduir l’impacte dels nostres vols és possible si ens ho proposem. Per això es posa en marxa Avikor”, ha afirmat el conseller delegat d’Exolum, que apunta que els combustibles sostenibles d’aviació (SAF) redueixen en un 80% les emissions de CO2. Es tracta d’un biocombustible de segona generació fabricat a partir de residus orgànics (restes agrícoles o forestals, residus urbans, plàstics, olis reciclats).La seva composició química és idèntica a la del querosè convencional i pot mesclar-se i cremar-se al motor de l’avió sense cap inconvenient. “Això sí, el preu d’aquest biocombustible és en l’actualitat tres vegades superior al convencional”, ha comentat Gándara. Avikor calcula els litres de combustible sostenible d’aviació (SAF) necessaris per reduir les emissions del vol sol·licitats pel client (que introdueix un percentatge) i s’encarrega d’introduir aquest combustible al sistema de repostatge, en substitució del querosè tradicional. “El client assumeix doncs la diferència de preu entre els dos combustibles”, ha recordat el conseller delegat d’Exolum. “Fer compatible el tràfic aeri amb la sostenibilitat és una prioritat estratègica per a tots els agents del sector”, ha comentat la directora d’Innovació i Sostenibilitat d’Aena, Amparo Brea. “En aquesta línia, el pla d’Acció Climàtica d’Aena inclou actuacions encaminades a la incentivació de la producció i consum de combustibles sostenibles d’aviació (SAF) per part de les companyies aèries”, ha assegurat Brea. “La transició cap a una economia descarbonitzada requereix un esforç conjunt per afrontar un dels majors reptes de la humanitat”, ha reblat la directora d’Innovació i Sostenibilitat d’Aena. “Les companyies aèries ens hem marcat com a objectiu arribar a les emissions neutres de carboni l’any 2050 i, per aconseguir-ho, és fonamental el combustible sostenible”, ha conclòs el president de l’Associació de Línies Aèries, Javier Gándara.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió