Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

L’ATM i la Generalitat impulsen una campanya per conscienciar sobre els costos ambientals del comerç electrònic

ACN Barcelona.-L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya han impulsat una campanya per conscienciar a la gent sobre els costos […]

Avatar
Agències 07/12/2020

ACN Barcelona.-L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya han impulsat una campanya per conscienciar a la gent sobre els costos ambientals del comerç electrònic al territori. Segons ha indicat l’ATM en un comunicat, la logística vinculada a les compres en línia a Catalunya es tradueix en 39 milions de desplaçaments anuals, dels quals nou milions són innecessaris (són retorns o no tenen receptor). Això es tradueix en unes emissions que equivalen al desplaçament de 400.000 cotxes durant un any. La campanya, amb l’eslògan ‘La compra és en línia. La contaminació, no’, va dirigida principalment al públic jove i té com a objectiu promoure un consum responsable a través d’internet.

En aquest sentit, l’ATM i la Generalitat recomanen als consumidors que valorin les diferents possibilitats abans de fer la compra, tinguin en compte els costos mediambientals de les entregues i suggereixen que s’agrupin comandes, s’utilitzin punts de recollida o s’opti pel comerç de proximitat.La campanya s’emmarca dins el Pla Director de Mobilitat de l’ATM 2020-2025, que busca planificar la mobilitat dins l’àmbit del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona (SIMMB) d’acord amb les necessitats logístiques de la zona i apostant per criteris sostenibles.