Dijous, 13 d'agost de 2020 - Edició 749
La República

L’Agència Catalana del Consum rep 3.697 reclamacions en relació amb afectacions derivades de la covid-19

ACN Barcelona.-L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 3.697 reclamacions durant l’estat d’alarma en relació amb diferents actuacions derivades de les mesures preses durant la crisi del coronavirus. Tal com […]

Avatar
Agències 02/07/2020

ACN Barcelona.-L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 3.697 reclamacions durant l’estat d’alarma en relació amb diferents actuacions derivades de les mesures preses durant la crisi del coronavirus. Tal com ha informat l’ACC a través d’un comunicat, la majoria estan relacionades amb l’àmbit dels transports (65%), principalment per afectacions en el transport aeri o per la cancel·lació de vols. També destaquen les reclamacions per altres serveis de consum (22%), que inclouen afectacions en viatges, activitats culturals, d’oci o educatives, i aquelles relacionades amb la restauració i els allotjaments turístics (7%). En aquest sentit, la Generalitat ha iniciat una sèrie d’actuacions de control per “evitar abusos” i “protegir els consumidors”.

Aquests mecanismes d’inspecció se centraran en tres àmbits. El primer d’ells posarà el focus en les plataformes en línia de reclamació, els bufets d’advocats i les empreses d’assessorament legal. El segon es fixarà en les companyies aèries i el tercer en la venda de productes destinats a la prevenció de contagis.Pel que fa al primer àmbit, l’ACC creu que algunes plataformes de reclamació estan duent a terme “pràctiques abusives” a l’hora de formalitzar un contracte amb un consumidor. A través de les actuacions que es volen dur a terme, la Generalitat proposarà mesures disciplinàries a aquelles empreses que cometen algun frau per “evitar que es generin situacions de desequilibri que puguin perjudicar els consumidors en benefici de l’empresa”.En el cas de les companyies aèries, la voluntat de l’Agència Catalana del Consum és comprovar si les empreses del sector duent a terme pràctiques “deslleials” pel fet de no informar adequadament del sistema de reclamacions. Alhora, vol verificar que, en aquells vols no cancel·lats on els passatgers no hagin pogut viatjar per causes de força major, les aerolínies hagin actuat d’acord amb la llei i hagin permès als passatgers recuperar els seus diners.Finalment, la Inspecció de Consum ha posat en marxa una campanya de control sobre aspecte com l’etiquetatge, la publicitat o els preus de tots aquells productes que es consideren “imprescindibles” per minimitzar els riscos de propagació de la covid-19.

Relacionats