Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

La tercera jornada Miravisions reflexiona a Juneda sobre el paper dels fotoperiodistes de guerra i d’àmbit local

|

- Publicitat -

ACN Juneda – El Mas de Miravall de Juneda (Garrigues) acull aquest cap de setmana la tercera jornada Miravisions de fotoperiodisme organitzada pel magazín ‘La Mira’. La trobada té com a objectiu posar en valor l’ofici de fotoperiodista i ser un espai de trobada entre professionals del sector. La jornada central d’aquest dissabte ha repassat els 40 anys de trajectòria professional del fotoperiodista Jordi Bartolí i també ha comptat amb dues taules rodones, una sobre el paper que tenen els professionals de la fotografia a l’hora d’explicar un conflicte armat i, un altra, sobre el rol dels fotoperiodistes en l’àmbit local. Algun dels ponents que hi han participat han estat Jordi Bartolí, Jordi Borràs, Sandra Balsells, Ricardo Garcia o Mireia Comas.

La tercera jornada Miravisions ha tornat a convertir “Juneda en la capital del fotoperiodisme català”. Ho ha afirmat el director de ‘La Mira’, Francesc Canosa, que ha reivindicat la idoneïtat d’aquest poble garriguenc per explicar allò que passa arreu del món. “No hi ha una dicotomia entre Juneda i el món. Una foto de la vall d’Àssua, al Pallars Sobirà, té tant valor i explica tant del món com una foto d’Ucraïna o de Mèxic”, ha argumentat, a més d’afegir que després de tres edicions la jornada té “més gent, més imatges i més futur”.

Publicitat

La jornada Miravisions de fotoperiodisme ha arrencat amb la presentació d’un nou ‘marketplace’ basat en tecnologia ‘blockchain’ que està desenvolupant l’ACN i amb una conversa entre el fotoperiodista Jordi Bartolí i el periodista Xavier Grasset en la qual s’ha fet un repàs dels quaranta anys de trajectòria professional d’aquest fotògraf.

Miravisions ha continuat un any més la seva aposta per explicar allò que passa al món des d’un punt de vista local amb una taula-rodona, moderada pel periodista de l’ACN Oriol Bosch, que ha comptat amb la participació dels fotoperiodistes Mireia Comas, Lleonard Delshams i Albert Llimós.

D’altra banda, la periodista de Catalunya Ràdio Celìa Cernadas ha moderat una taula-rodona que ha reflexionat sobre la manera d’explicar i fotografiar un conflicte armat i que ha comptat amb les visions dels fotoperiodistes Sandra Balsells, Ricardo Garcia, Alfons Cabrera, i el periodista Plàcid Garcia-Planas.

Balsells, fotoperiodista bèl·lica amb mes de 30 anys de trajectòria, ha reivindicat “la honestedat” de la professió i ha criticat la “deriva preocupant” de la societat de voler silenciar imatges de guerra perquè l’incomoden. En aquest sentit, ha reivindicat la necessitat de poder fotografiar la mort i fer-ho des del respecte, i considera que cal fer pedagogia. “Soc una ferma defensora de fotografiar la realitat i en un conflicte bèl·lic la mort és una obvietat diària. Això es pot fer amb respecte però mai amagar-ho, seria deixar fora la població civil, que és la que pateix el conflicte”, ha afirmat.

El darrer debat ha abordat els drets i deures dels fotoperiodistes i ha comptat amb les intervencions dels fotoperiodistes Jordi Borràs i Roser Vilallonga, i l’advocat i historiador Pep Cruanyes.

La jornada de dissabte ha tancat amb l’entrega de guardons als guanyadors de la segona edició del Premi Miravisions de Fotoperiodisme. En la Categoria Professional, el primer premi se l’ha endut Pau de la Calle pel seu treball publicat a l”Ara’ ‘Amor contra l’oblit’. El segon premi ha estat per a Joan Mateu Parra, per una sèrie sobre ‘’L’empresonament de Pablo Hasél’ publicat a Associated Press, i el tercer de nou per a Pau de la Calle, per al treball ‘Escriptors de trens’, publicat a ‘El Periódico’. En la Categoria Estudiants el primer guardonat ha estat Marc Asensio, alumne de comunicació audiovisual a la UAB per ‘Conèixer-nos’, un treball autobiogràfic de la seva família i els seus orígens.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió