Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Hoffman, sobre l’inici del MWC: “L’èxit serà obrir portes dilluns i demostrar al món que la covid no ens vencerà”

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-En ple compte enrere per a una insòlita edició del Mobile World Congress marcada per la covid-19, el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, ha assegurat que […]

Avatar
Agències 25/06/2021

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-En ple compte enrere per a una insòlita edició del Mobile World Congress marcada per la covid-19, el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, ha assegurat que “l’èxit” ja està garantit. “La gent em pregunta quin seria l’èxit d’aquesta edició. És molt fàcil: obrir portes dilluns, que la gent entri, i demostrar al món que la covid no ens vencerà”, ha sentenciat aquest divendres. Segons GSMA, el MWC podria reunir prop de 35.000 assistents, entre presencials i virtuals. “Més enllà del número de visitants, el millor d’aquest Mobile és celebrar-lo”, ha remarcat l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín. Coincidint amb el retorn de la fira, la ciutat desplegarà les seves millors gales gastronòmiques i culturals en un recinte a la plaça Europa.

Hoffman ha tret pit aquest divendres del paper que té el Mobile en la sortida de la crisi del coronavirus, tot subratllant la importància que ha tingut la connectivitat d’ençà que va esclatar la pandèmia. “D’aquesta crisi en sortirem més forts, cohesionats i vibrants”, ha assegurat, mentre ha asseverat que és “un gran orgull” tornar a posar en marxa el MWC aquest proper 28 de juny “i obrir-lo al negoci, a la vida i a la ciutat”. Durant la presentació de les activitats de l’Hospitalet Experience –la programació cultural i gastronòmica organitzada al municipi durant el MWC-, Hoffman i l’alcaldessa Núria Marín han volgut fugir de les xifres d’una edició molt reduïda en comparació a anys enrere, i tots dos s’han centrat en destacar la celebració de la cita per si mateixa. Per commemorar el retorn del congrés, tots dos han plantat un taronger com a metàfora a la voluntat de veure créixer la cita a la ciutat els propers anys.”Fa quinze mesos preníem la decisió de suspendre el Mobile, en una mesura molt dura però encertada”, ha apuntat Marín, que ha subratllat que “el més important d’aquell dia és que queda superat per l’excel·lent notícia del retorn a partir de dilluns”. A parer de l’alcaldessa, més enllà de quants assistents visitin el MWC, “el millor impacte a curt, mitjà i llarg termini és que el congrés obri portes”. A preguntes de la premsa, Hoffman s’ha resistit a donar una xifra sobre el nombre d’assistents que visitaran els propers dies la Fira de Barcelona ni sobre l’impacte econòmic que deixarà una edició del tot anòmala. Respecte els càlculs que auguren unes 35.000 visitants, ha admès que és una xifra que pren força si es comptabilitzen els assistents presencials i virtuals. Pel que fa a la participació estrangera, ha recordat que es preveu la presència d’un centenar de països, “fet impressionant si tenim en compte l’actual complexitat de la mobilitat internacional”.”El més important, independentment de l’assistència, és el vincle i el compromís de tots els actors institucionals per fer el Mobile aquest any i de cara al futur”, ha insistit Hoffman, que s’ha negat a fer un càlcul de l’impacte econòmic que pot deixar aquest cop la cita. “Haurem d’esperar un mes aproximadament i parlar amb dades reals”, ha dit.Aparador de gastronomia i cultural localCoincidint amb el retorn del MWC, l’Ajuntament ha recuperat també l’H Experience, un recinte a la plaça Europa on fa bandera de les propostes gastronòmiques i culturals de la ciutat. Tant l’Associació de Gastronomia i Turisme com els agents culturals han celebrat la “valentia” de tirar endavant el congrés i l’obertura del recinte complementari malgrat la covid.A diferència d’altres edicions, aquest cop el recinte Village de la plaça Europa estarà completament delimitat amb tanques per garantir un control d’aforament i per poder mesurar la temperatura als assistents. L’espai oferirà un escenari per a músics i artistes emergents, una zona gastronòmica, un chill-out, un mercat de productes ecològics i un hort urbà. Tot plegat, promocionat per Rosa Vallejo, una àvia de la ciutat que s’ha fet famosa a les xarxes socials, on suma més de 6 milions de seguidors.