Edició 2105

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 30 de abril del 2024
Edició 2105

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 30 de abril del 2024

Henkell Freixenet creix un 4,1% i assoleix els 1.230 milions d’euros de facturació

|

- Publicitat -

ACN Sant Sadurní d’Anoia – Henkell Freixenet ha tancat el 2023 amb 1.230 milions d’euros de facturació, un increment del 4,1% respecte l’exercici anterior. La firma vinícola ressalta un creixement del 6% en el cas d’escumosos -segment on la companyia és líder internacional- i un increment de l’11% en begudes espirituoses. Per contra, els vins tranquils han caigut un 8%. En un comunicat difós aquest dimecres, l’empresa ressalta l’aposta durant l’últim any per les “marques estratègiques”, com són Freixenet (+4%) i la italiana Mionetto (+11%). D’altra banda, tot i que tenen una representació minoritària en el gruix de vendes, s’ha disparat interanualment el consum de les marques de champagne francès Alfred Gratien (+16%) i Gratien & Meyer (+13%).

Pel que fa a la marca Segura Viudas, aquesta es va veure afectada per una caiguda de demanda als Estats Units, que va fer caure les vendes globals un 7%.

Publicitat

“Hem pogut convèncer els nostres consumidors i ampliar la nostra posició en molts mercats centrant-nos en les marques principals  i tenint una visió de tendències com a productes sense alcohol i aperitius amb les consegüents innovacions de productes”, afirma Andreas Brokemper, CEO de Henkell Freixenet.

Per mercats, la companyia vinícola ha tancat el 2023 amb un increment del 12% a Alemanya, Àustria i Suïssa i del 8% a l’Europa de l’Est. En el cas de Polònia, la firma ressalta que el prosecco Mionetto s’ha disparat un 40%. Pel que fa a l’Europa Occidental, l’augment mitjà és del 3%.

D’altra banda, a Amèrica s’ha registrat un descens del 4%, el qual la companyia atribueix a una caiguda de demanda nord-americana per la liquidació d’existències de distribuïdors i monopolis. Per contra, a països del sud com Brasil la facturació ha crescut un 30%. Finalment, a l’Àsia i el Pacífic els ingressos han baixat un 17%.

<strong>Preocupació per la falta de raïm al Penedès</strong>

En paral·lel als resultats del darrer exercici, la companyia manifesta la seva “preocupació” per la falta de raïm degut a la forta sequera que viu el Penedès, principal regió mundial de producció de cava. “Veient que la demanda mundial de cava està creixent i que no podem produir prou ampolles per satisfer-la adequadament a curt termini, la situació serà realment complicada a tots els nivells”, apunta Pedro Ferrer, co-CEO de Grup Freixenet.

Fa poques setmanes, Freixenet va anunciar que començava a comercialitzar un altre escumós fora de la DO Cava per compensar la falta de raïm al Penedès i poder satisfer la demanda d’escumosos a Alemanya, Àustria i Suïssa.

Ferrer ha garantit que Freixenet “treballa conjuntament amb el sector per garantir la sostenibilitat de l’ecosistema que suposa el Cava i la seva importància fonamental al territori”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió