Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Els timbres, claus i baldes de Raquel Bistuer guanyen el Premi FAD d’Art 2021

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El conjunt de baldes, timbres i claus de l’obra ‘Llamadores’ li han valgut a Raquel Bistuer (Barcelona, 1991) el Premi FAD d’Art 2021, que s’ha lliurat aquest dimecres a l’Auditori del Disseny Hub Barcelona. Fetes amb les tècniques del modelat, la soldadura, el llimat i el brunyit en pa de plata sobre guix, plata, coure i llautó, les peces evoquen l’acció de timbrar i de girar un pany i alhora elements quotidians de temps passats. El jurat l’ha escollit entre les 40 obres finalistes d’aquesta edició (totes elles exposades fins a finals d’agost a l’exposició amb el millor disseny de l’any al DHUB), i també ha fet dues mencions a les obres de de Mònica Campdepadrós ‘Respiració de l’univers’ i Lluc Baños ‘Rosetta’.

Els Premis FAD d’Art, que aquest any arriben a les 12 edicions, reconeixen l’excel·lència en el concepte darrere les obres artístiques, també en el treball tècnic vinculat a l’ofici i en el treball innovador en l’ús dels materials.El jurat del guardó ha escollit guanyadora l’obra ‘Llamadores’, perquè suposa una selecció temàtica “que es reinterpreta de forma subtil, poètica i oberta a múltiples significats”. “I pel fet d’aplicar tècniques de joieria a objectes amb una subtil evocació surrealista”. Enguany aquest jurat l’han format la galerista Mònica Ramon, l’artista Mar Arza, l’historiador de l’art i conservador del MNAC Àlex Mitrani, la periodista Marta Rodríguez Bosch, i la historiadora de l’art i comissària Victoria Combalía. Mencions i reconeixementsMés enllà del Premi FAD, el jurat ha entregat dues mencions a Mònica Campdepadrós i Lluc Baños, i també tres Reconeixements FAD d’Art a les trajectòries destacades de tres artistes: Magda Bolumar, Teresa Lanceta i Stella Rahola Matutes. Quant a les mencions, s’ha reconegut la peça ‘Respiració de l’univers’, feta amb fusta de pollancre i pintura acrílica, a través de la que Campdepadrós proposa “en temps convulsos, una connexió amb el propi eix de gravitació”. Es tracta d’una doble estructura helicoïdal amb anelles de colors que simbolitzen el moviment perpetu d’expansió de l’univers i simbolitzen alhora els recorreguts vitals que transitem els humans.Pel que fa a ‘Rosetta’, de Lluc Baños, és una proposta que vol apropar l’escriptura a un llenguatge escultòric a partir de mòduls de ferro soldat, amb la incorporació del buit i les ombres en aquest sistema de símbols.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió