Diumenge, 2 d'octubre de 2022 - Edició 1529
La República

Els sindicats de l’escola concertada també convoquen vaga els dies 15 i 16 de març

ACN Barcelona – Els sindicats més representatius de l’escola concertada, USOC, UGT i CCOO, també han convocat vaga per als dies 15 i 16 de març, segons un comunicat fet públic aquest […]

Agències 04/03/2022

ACN Barcelona – Els sindicats més representatius de l’escola concertada, USOC, UGT i CCOO, també han convocat vaga per als dies 15 i 16 de març, segons un comunicat fet públic aquest divendres. Denuncien l’actitud “immobilista” i la manca de diàleg del conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, davant de temes com la modificació del currículum o el calendari escolar. Entre les diferents exigències que plantegen hi ha la retirada de l’ordre de calendari escolar i la retirada del decret de currículum de l’educació bàsica. Sobre el requeriment del C2 entre el professorat, exigeixen “diàleg”. Amb aquestes i altres premisses demanen una “negociació real” amb el Departament i, de no fer-ho, avisen que demanen la dimissió del conseller.

També exigeixen un increment de la inversió en educació fins a arribar al 6% del PIB, reduir les ràtios estructurals i mínimes de concertació per al manteniment de l’ocupació i cap tancament de grups.<br />
<br />
A banda, reclamen la negociació d’un nou acord de plantilles que desenvolupi la LEC, l’establiment immediat de la jubilació parcial al sector, el retorn del reconeixement del primer estadi als 6 anys i un acord de plantilles per al personal d’administració i serveis, PAS, en el pagament delegat.<br />
<br />
En l’àmbit concret de l’educació especial, sol·liciten que s’estableixi una dotació de personal d’infermeria, eliminar la discriminació entre categories professionals i una regulació urgent dels recursos dels centres.<br />
<br />
En els darrers anys, assenyalen, han instat el Departament a negociar els problemes “estructurals” que afecten els professionals de la concertada i afirmen no han obtingut cap resposta positiva. “Estem esgotats per la situació general del sistema educatiu en aquest temps de pandèmia i perquè estan desenvolupant la seva feina amb unes plantilles notablement inferiors a la dels centres públics”, apunten.