Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Suprem torna a donar la raó a la Generalitat en l’aplicació dels descomptes a la C-16

|

- Publicitat -

ACN Manresa.-El Tribunal Suprem ha rebutjat el recurs presentat per Autema contra la sentència del TSJC que donava la raó a la Generalitat en l’aplicació dels descomptes a la C-16, al Bages, i que va suposar una modificació de la concessió. Autema va interposar dos recursos després que l’executiu aprovés un sistema de descomptes per als usuaris al tram que uneix Terrassa i Manresa per tal de millorar la mobilitat i l’eficiència del corredor a l’entorn de Manresa i per a la descongestió de la C-55. Després que el TSJC confirmés la legitimació de la Generalitat per a modificar la concessió, el Suprem ha rebutjat el recurs de cassació presentat per la concessionària en considerar que no es responen als arguments que justifiquen la resolució del TSJC.

El Govern català va aprovar el sistema de descomptes mitjançant el Decret 161/2015 de modificació de la concessió administrativa per a la construcció, la conservació i l’explotació de l’autopista C-16 de Montserrat, Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa, que després es va ampliar al Decret 337/16, de modificació del primer. Autema, però, va presentar recurs en considerar que el canvi no s’ajustava a la legalitat.En la resolució, de març de 2019, el TSJC apuntava que els dos decrets es van aprovar amb tota la legalitat de procediment i de justificació econòmica i jurídica, amb total ajustament a la legislació vigent.Autema, però, va presentar recurs de cassació al Suprem, que ha tornat a donar la raó a l’executiu. Ho argumenta apuntant al fet que el recurs no respon als arguments donats a la sentència sobre la jurisprudència comunitària, les modificacions prèvies i el marc jurídic de la concessió, i la possibilitat d’aprovació a posteriori del pla economico-financer. Alhora considera que no queda acreditat que suposes “una ruptura de l’equilibri econòmic financer”. I és que, segons Autema, els decrets van suposar un augment de les despeses i una disminució dels ingressos. La Generalitat però va aportar un informe on al·legava que la concessionària preveia un creixement del trànsit “irreal” i per tant un “enriquiment injust”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió