Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

El SOC reforça amb 400 persones el dispositiu d’atenció a la ciutadania per afrontar el coronavirus

ACN Barcelona.-El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) triplica a partir d’aquest dilluns el personal d’atenció telefònica i telemàtica per poder fer front a l’elevat increment de consultes de la […]

Avatar
Agències 30/03/2020

ACN Barcelona.-El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) triplica a partir d’aquest dilluns el personal d’atenció telefònica i telemàtica per poder fer front a l’elevat increment de consultes de la ciutadania derivades, sobretot, pel coronavirus. S’incorporaran 441 professionals. Així ho ha anunciat la consellera de Presidència, Meritxell Budó, durant la roda de premsa telemàtica d’aquest dilluns al migdia. La portaveu del Govern també ha informat que la Generalitat ha ajornat els terminis de pagaments dels impostos que gestiona l’Agència Tributària de Catalunya, tant els propis com els cedits, com ara la taxa turística, les begudes envasades, com també l’impost de successions, les donacions i les transmissions patrimonials.

El SOC reforça així l’atenció a la ciutadania per les consultes especialment relacionades amb els expedients de regulació temporal d’ocupació, la Renda Garantida de Ciutadania i la inscripció com a demandant d’ocupació, tràmits i consultes que normalment es realitzen des d’una Oficina de Treball. El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya no té competències ni en la tramitació ni en el pagament efectiu de les prestacions d’atur -corresponen al Ministeri de Treball i Economia Social, a través del Servei d’Ocupació Públic Estatal (SEPE, per les sigles en castellà). Tanmateix, el SOC ha decidit anticipar-se al “previsible” increment de consultes sobre aquests temes que encara s’ha de produir en els propers dies, i preparar aquest operatiu d’atenció telefònica i telemàtica, amb un “important” increment de personal. Per incrementar la capacitat de resposta del SOC, avui s’ha posat en marxa el Pla de suport remot a les oficines de treball, que suposa la incorporació a l’equip d’atenció de 441 professionals més de les oficines, que teletreballaran gràcies a un dispositiu desenvolupat conjuntament amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat de Catalunya i l’empresa Amazon. Per accedir a aquest servei les persones usuàries hauran de trucar al telèfon gratuït 900 800 046. Per altra banda, el departament d’Empresa habilitarà demà un canal des d’on les empreses industrials es podran descarregar un formulari per notificar la seva activitat, i argumentar que està relacionada amb els serveis essencials, si alguna autoritat els ho demana.